taish0, bardzo dobre pismo.
Mamy do czynienia ze strony Litwinów z rażącym brakiem rzetelności, bo inaczej się nie da tego określić:
- porównanie Avii do Air Lease Corp i PE tej spółki ( z uwagi na wszystkie wywody w poprzednich wpisach),
- wyeliminowanie z wyceny zysków Avii z handlu samolotami, czym się spółka zajmuje na coraz większą skalę od lat,
- insynuacji, że biznes rosyjski może zniknąć z uwagi na napięcia polityczne wokół Rosji i że możliwe są ataki terrorystyczne czy inne geopolityczne zawirowania (tak jakby się to nie tyczyło całej gospodarki i giełd generalnie).
Cały w/w mix "argumentów" przejdzie do kanonu kabaretowego ...
Najciekawsze jest jednak to, że spółka w ogóle pominęła milczeniem rosnący biznes z Aeroflotem i joint-venture z chińską państwową Henan Civil Aviation Development and Investment Company. Polecam ten wpis z 22.11., gdzie jest pokazana skala tego biznesu http://www.gazetagieldowa.pl/2017/11/avia-am-leasing-chiny-zaczynaja-zarabiac.html?showComment=1511383664066#c4877934161860052651 wraz ze źródłowym wywiadem z Gediminasem Ziemelisem (warto użyć translatora) https://m.delfi.lt/verslas/verslas/article.php?id=76243135