stopy procentowe nie mają aż tak dużego znaczenia -większy wpływ ma kurs USD- niższy powoduje mniejsze przychody ale i też niższe koszty leasingu, płac opłat lotniskowych.
na plus w drugim kwartale cena paliwa bo ona spadała a enter rozlicza się za lot z miesięcznym opóźnieniem i optymalnie dla niego jest jak cena na starcie sezonu jest wyższa niż w ostatnim dobrym miesiącu -to będzie duża różnica względem ub. roku bo wtedy na starcie sezonu cena była niska i to co wylatali w lipcu to otrzymali wg cen czerwcowych -teraz będzie odwrotnie -dostaną kasę wg ceny paliwa z czerwca za loty lipcowe.
Na plus rónież ceny uprawnień- w stosunku do 2023 ceny spadły o 10mln. (chodzi o cały okres 2024)
ja spodziewam się wyniku netto lepszego niż prognozuje BDM o około 10mln czyli na poziomie 83mln w q2 i Ebitda 182mln zł