Dziękujemy za komentarz! Monitorujemy, monitorujemy :) Pomiędzy H1 2017 i H1 2018 jest jedna ogromna różnica. Promocja Black Friday, która daje co roku chwilowy zatrzyk klientów (dość nielojalnych, bo są skuszeni dużą zniżką 50%). W 2016 zrobiliśmy ją w modelu miesięcznym, więc duża część klientów jacy skorzystali z promocji skończyła korzystać jeszcze w tym samym roku 2016 - nie obciążając tymi odejściami 2017 roku. Rok później wyciągneliśmy wnioski i zrobiliśmy promocję, ale tylko dla tych którzy decydują się na 3 miesiące z góry. Utrzymaliśmy w ten sposób znacznie więcej klientów, ale niestety ci którzy nie zdecydowali się korzystać dalej odeszli nie w 2017, a na początku 2018. W przeciwieństwie zatem do poprzednich lat - ta promocja obciążała wynik liczby aktywnych klientów w kolejnego roku. Tego roku :) Nie mniej jednak to są klienci, którzy typowo mieli bardzo niskie abonamenty. Dlatego naprawdę warto poczekać na pełne wyniki finansowe, które przedstawimy niebawem.
Co do zysków to jesteśmy naturalnie obciążeni inwestycją, którą zrealizowaliśmy w ramach rundy przed debiutem giełdowym, ale realizujemy projekcje jakie pokazaliśmy w kontekście tego debiutu (idzie tak jak planowaliśmy lub lepiej). Wiemy, że znowu brzmi to jak dobra wymówka firm, które nie dają zysków, ale u nas nie chodzi o brak zdolności do ich generowania. Nasz przypadek to zwyczajnie firma, która chce rosnąć szybciej więc do tej pory reinwestowała zyski. Nie planujemy jednak kolejnych rund. To nie jest firma, do której co chwila trzeba dosypywać środków.
Jedno jest pewne: drugi kwartał 2018 to kamień milowy w historii Brand24. W kwietniu tego roku miesięczne przychody generowane przez klientów spoza Polski przekroczyły 50% przychodów ogółem, a co za tym idzie spółka zyskała prawdziwie globalny charakter. Dominacja globalnej wersji naszego produktu będzie postępować, ponieważ miesięczne wzrosty ze sprzedaży zagranicznej są 5-krotnie wyższe niż polskiej. Bardzo cieszy nas fakt, że Brand24 ma obecnie klientów z 90 krajów na całym świecie i ta liczba wciąż rośnie. W drugim kwartale pozyskaliśmy 160 klientów netto, co oznacza, że w całym półroczu przybyło ich 348 i liczba klientów na koniec pierwszego półrocza br. jest zgodna z naszymi założeniami. Warto wspomnieć też o trendzie, który obserwujemy w ostatnich miesiącach, polegającym na migracji klientów w kierunku droższych abonamentów, co w perspektywie długookresowej pozytywnie wpływa na generowane przez spółkę przychody. Mając to na uwadze kontynuujemy prace nad nowymi funkcjami narzędzia oraz dalszym wzrostem jakości prezentowanych danych dla wszystkich wersji językowych produktu. Ma to kluczowe znaczenie dla takich parametrów, jak konwersja z kont testowych i retencja (zdolność do
utrzymania klientów). Innymi słowy, im lepsze, pełniejsze dane prezentować będziemy klientom na etapie testowania narzędzia, tym większe będzie prawdopodobieństwo, że klienci opłacą dostęp, a docelowo zostaną z nami na dłużej i będą korzystać z bardziej zaawansowanych funkcji dostępnych w droższych planach abonamentowych.
W razie dodatkowych pytań, polecamy kontakt pod adresem na stronie http://relacje.brand24.pl