Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  222,80 zł , zmiana od tamtej pory: -19,30%

Proste objaśnienie wyników

Zgłoś do moderatora
Ten wpis dedykuję wszystkim, którzy nie rozumieją co czytają w raportach.

Dlaczego wynik netto jest ujemny (-6,37 mln PLN), mimo dodatniej EBITDA (+2,21 mln PLN)?

1. Inwestycje w nowe gry – amortyzacja (4,58 mln PLN):
W I kwartale znacząco wzrosły koszty amortyzacji, głównie z tytułu kapitałowych nakładów na produkcję gier własnych (np. Frostpunk 2, The Alters) oraz tytułów z wydawnictwa (np. The Thaumaturge).
– Amortyzacja to rozkład kosztów produkcji gier w czasie– nawet jeśli wydatki były ponoszone wcześniej, teraz „rozliczamy” je w wynikach finansowych.
– To niegotówkowy koszt księgowy, który nie wpływa na płynność, ale odzwierciedla długoterminowe inwestycje w rozwój portfolio.

2. Różnice kursowe (4,25 mln PLN straty):
– Spółka utrzymuje środki w walutach obcych (głównie USD i EUR), aby zabezpieczyć się przed ryzykiem sprzedaży na rynkach międzynarodowych. I tu pojawia się pytanie do konsensusu, dlaczego konsensus nie uwzględniał tak dużych różnic? Skąd niby ktoś spoza spółki miałby wiedzieć ile jest gotówki w obcej walucie?
– W I kwartale umocnienie złotego(np. kurs PLN/USD spadł z ~4,30 do ~4,18) spowodowało przeszacowanie wartości tych aktywów, generując stratę księgową.
– To również efekt pozabilansowy – nie przekłada się na realny odpływ gotówki.

3. Dlaczego warto patrzeć na EBITDA?
EBITDA (+2,21 mln PLN) pokazuje, że podstawowa działalność operacyjna jest rentowna, a spółka nawet zwiększyła przychody r/r:
– Przychody ze sprzedaży wzrosły o 14,21% r/r (do 17,5 mln PLN),
– Udział gier własnych w przychodach zwiększył się do 67%(wzrost z 52% rok wcześniej),
– Kontynuowane są prace nad kluczowymi projektami (The Alters, konsolowa wersja Frostpunka 2), które mają przynieść przychody w kolejnych kwartałach.

Ujemny wynik netto to w dużej mierze efekt strategicznych inwestycji w nowe IP oraz chwilowych fluktuacji kursowych.
– Amortyzacja to „ślad” wcześniejszych nakładów na gry, które dopiero zaczną generować przychody (np. The Alters premiera 13 czerwca 2025).
– Spółka utrzymuje wysoką płynność (69,5 mln PLN środków), co pozwala realizować długoterminową strategię 3 filarów: nowe gry, rozwój istniejących IP i wydawnictwo.

Wynik kwartalny nie oddaje pełni potencjału – kluczowe będą premiery zaplanowane na 2025 rok i dalsza dywersyfikacja przychodów.
Mam nadzieję, że mamy jasność co chodzi o wyniki?

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
11BIT 0,33% 179,80 2025-09-25 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.