Szanowni Akcjonariusze,
Rok 2024 był dla Vee okresem zauważalnych zmian zarówno w kategoriach
biznesowych, jak i finansowych. Przychody wzrosły rok do roku o 37,5%, przy
jednoczesnym wzroście kosztów utrzymaniowych o 2,9%, co odbiło się na wzroście
marży do poziomu 76,8% i pozwoliło zwiększyć o ponad 1 mln zł (tj. o 56% rok do
roku) sumę własnych środków reinwestowanych w prace rozwojowe.
Zarówno nakłady inwestycyjne na rozwój technologii i produktów (4,3 mln zł), jak
i na rozwój projektów klientów (0,96 mln zł), w 2024 r. utrzymały się na poziomach
zbliżonych do roku 2023.
Grupa Vee systematycznie redukuje zapotrzebowanie na zewnętrzny kapitał
inwestycyjny, zwiększając z roku na rok poziom pokrycia inwestycji własnym
zyskiem z działalności operacyjnej. Finansowanie udzielone przez głównego
udziałowca na rozwój spółki wzrosło w 2024 r. o ok. 3,5 mln zł (z ok. 7,5 mln do
ok. 11 mln), tj. o wartość 21% mniejszą niż w roku poprzednim (4,4 mln). Główny
udziałowiec wyraził zainteresowanie nabyciem kolejnego, znaczącego pakietu
akcji Vee z ewentualnej nowej emisji, z zamiarem jego pokrycia aktualną
wierzytelnością wobec spółki.
Wydarzenia 2024 r. oraz pierwszego kwartału 2025 r. pokazują, że dalsze
inwestycje są potrzebne i będą kontynuowane. Do kluczowych obszarów rozwoju
Grupa zalicza wydajność infrastruktury, wielojęzyczność oraz oprogramowanie dla
sektora SME.
Działalność operacyjna w 2024 r. koncentrowała się na obsłudze
wysokowolumenowych kampanii, współpracy z partnerami rozwijającymi sprzedaż
w sektorze SME oraz na projektach obcojęzycznych. W najbliższym okresie
planowane jest dalsze wzmacnianie tych kierunków rozwoju, zgodnie z przyjętą
strategią na lata 2023–2025.
W kategoriach operacyjnych Grupa odnotowała w 2024 r. wzrost liczby
obsłużonych spraw o 18% rok do roku (z 6,9 do 8,2 mln) oraz wzrost liczby minut
rozmów (MPC) o 17% rok do roku (z 4,3 do 5,0 mln), natomiast już pierwszy kwartał
2025 r. z liczbą obsłużonych spraw wyższą o 34% od średniej z 2024 r. oraz liczbą
minut rozmów wyższą o 41% od średniej z 2024 r. zapowiada kontynuację wzrostów
w przyspieszonym tempie.
W dobie dynamicznego rozwoju technologii AI, Vee ma realną szansę wyraźnie
wyróżnić się na tle konkurencyjnych rozwiązań – konsekwentnie udowadniając
klientom, że to nie sama technologia, lecz znacznie bardziej kompleksowe
podejście do telefonicznej obsługi klienta – łączące AI i telekomunikację
z odpowiednią infrastrukturą, oprogramowaniem analitycznym, wysokiej jakości
customer experience oraz procesami zoptymalizowanymi na podstawie już ponad
32 milionów obsłużonych spraw – decyduje o skuteczności w branży contact
center.
Miniony rok 2024 nie dał Vee wystarczająco dużo czasu na płynną komunikację
z rynkiem kapitałowym i budowę equity story, ani na odpowiedni zakres PR i działań
marketingowych. Tę sytuację zamierzamy zmienić i zgodnie z przyjętą strategią
skupić się również na budowie silnej marki i wizerunku. Stosowne działania w tym
zakresie zostaną podjęte w drugiej połowie bieżącego roku, natomiast aktualnie
skupiamy się na organicznej pracy z potencjalnymi partnerami nad projektami,
które mają potencjał stać się prawdziwym gamechangerem.