Zarząd PCC Intermodal S.A. ("Spółka") niniejszym informuje, że w dniu 25.10.2013 r. zawarta została pomiędzy Spółką, a Skarbem Państwa – Centrum Unijnych Projektów Transportowych ("CUPT") umowa o dofinansowanie projektu inwestycyjnego prowadzonego przez PCC Intermodal S.A. pod nazwą "Rozbudowa intermodalnego terminalu kontenerowego wraz z obiektami towarzyszącymi w mieście Gliwice" ("Umowa").
Przedmiotem Umowy jest udzielenie Spółce dofinansowania w łącznej kwocie nie większej niż 17 656 626,42 PLN. Ostateczna kwota dofinansowania jest uzależniona od wartości wydatków kwalifikowalnych poniesionych w toku realizacji projektu inwestycyjnego i zatwierdzonych przez CUPT. Środki te przyznane zostały Spółce w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VII, Działanie 7.4. - Rozwój transportu intermodalnego. Jako zabezpieczenie należytego wykonania zobowiązań wynikających z Umowy Spółka wystawiła do dyspozycji CUPT weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową na kwotę przyznanego dofinansowania wraz z odsetkami. Okres kwalifikowania wydatków rozpoczyna się od dnia 02.07.2012 r. i kończy się w dniu 31.03.2015 r. Spółka na podstawie Umowy zobowiązana jest do utrzymania trwałości projektu inwestycyjnego przez okres 5 lat od daty zakończenia jego realizacji, pod rygorem obowiązku zwrotu środków. Postanowienia umowy nie odbiegają od tych powszechnie stosowanych w umowach o udzielenie dofinansowania, jakie są podpisywane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Kryterium uznania przedmiotowej umowy za znaczącą jest fakt, iż jej wartość przekracza 10% wartości kapitałów własnych Spółki.
Podstawa: §5 ust 1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim.