Bloober 21mln wycena 500mln, 11bit 37.5mln wycena 460mln. Ile zatem może wyniesć wycena Oml po premierze VM ... ?
Koszt gry to ok.40mln
Udzial wspólwydawcy przy projekcie to max.30%. Amortyzacja liniowa 3 lata , czyli 13.3mln rocznie. Debiut na 3 platformach jednocześnie.
Dla 1mln sztuk - rozkład 300tys.PC i 700tys konsole przychód wynióslby ok.90mln zl dla ceny 50 usd. Udzial wydawcy i amortyzacja to lącznie40.3mln. Koszty poza projektem studia 5mln zł. Zysk brutto powinien zatem wynieść ok.44.7mln,, a netto po IP box ok.41-42mln. Moim zdaniem 1mln sztuk to jest absolutne minimum. Tyle po roku byc moze osiagnie Cronos od Bloobera , a wiemy , że start VM jest istotnie lepszy przy czym zasieg gatunku soulslike kilka razy większy niż horroru.
Valor Mortis moim zdaniem ma nawet szansę na dwukrotność tego wolumenu , co dałoby ok.95mln zysku netto.... Najprawdopodobniej wolumen będzie mieścił się gdzieś w tych powyzej zakreślonych widełkach. Jak wiemy nawet slabo oceniany Lotf od Cigames dal ok.200mln przychodu, ale nie wystarczylo to na zwrot kosztów projektu.