ja wam mowie po raz kolejny ze Jakubas uklada grupe pod tym katem
"Feroco jednak nie kupi Pharmgasu
wnp.pl (Tomasz Elżbieciak) - 23-05-2011 16:48
Należące do Zbigniewa Jakubasa Feroco jednak nie kupi Pharmgasu. Spółce nie udało się porozumieć z jego wierzycielami.
O tym, że działające na rynku budownictwa kolejowego Feroco przymierza się do akwizycji, portal wnp.pl poinformował jako pierwszy na początku lutego tego roku. Pharmgas wykonuje prace budowlane m.in. w sektorze infrastruktury gazowej. W przeszłości prowadził dla Feroco prace podwykonawcze związane chociażby z przekładaniem sieci gazowniczej.
Zainteresowanie Pharmgasem władze Feroco tłumaczyły m.in. dobrymi perspektywami rynku infrastruktury gazowej. Projekty tego typu były przez wiele lat zaniedbywane, a budżety inwestycyjne w tym sektorze zapowiadają się bardzo atrakcyjnie. Poza tym ten rynek wykonawstwa wciąż jest niszowy; konkurencja jest znacznie mniejsza niż w przypadku budownictwa drogowego czy kolejowego.
Feroco było gwarantem układu przy postępowaniu upadłościowym Pharmgasu.
- Nie doszliśmy do porozumienia z dwoma bankami, które są wierzycielami spółki nieobjętymi postępowaniem układowym i dlatego transakcja nie doszła do skutku. Nasza oferta była racjonalna i jesteśmy nieco zaskoczeni odmowną decyzją - wyjaśnił w informacji przesłanej do redakcji wnp.pl członek zarządu i dyrektor finansowy Feroco, Marcin Strzelczyk.
Spółka zakładała przejęcie co najmniej 75 proc. akcji Pharmagasu. Wcześniej Strzelczyk szacował, że koszt tej akwizycji mógłby wynieść kilkanaście milionów złotych.
Pharmgas zatrudnia ok. 140 osób, a roczne przychody firmy kształtują się w przedziale ok. 80-100 mln zł. Dla porównania w 2010 r. Feroco osiągnęło przychody na poziomie 217 mln zł i zysk netto w wysokości 31 mln zł.
Obecny portfel zamówień Feroco wynosi ok. 1,2 mld zł, a w konsorcjach ok. 2 mld zł. Składają się na niego m.in. zamówienia na budowę Lokalnych Centrów Sterowania w Gdyni, Gdańsku i Ciechanowie.
"
tak jak wam pisalem perspektywy rynku sa bardzo dobre a zapoznienia w infrastrukturze cieplowniczej, elektro-energetycznej sa ogromne i pojda olbyrzmie naklady ! konkurencja jest znacznie mniejsza niż w przypadku budownictwa drogowego czy kolejowego a zapoznienia ogromne
na najblizsze 3-4 lata o spolke sie nie musicie martwic
wyniki ja wybronia choc kazdy liczy na rozwoj spolki ktory musi nastapic lada moment...
co do marazmu i kursu to szkoda sie wypowiadac :)