Aktualizacja szacunków peak concurrent na Steam
Bazując na wcześniejszych porównaniach (Frostpunk, This War of Mine, The Long Dark) i uwzględniając:
- Wishlist ~56–57 tys. obserwujących,
- Silny wynik recenzji (~86/100),
- Pozytywny buzz w social media i mediach branżowych,
- Brak negatywnych kontrowersji,
możemy zrewidować estymację peak concurrent:
- Scenariusz bazowy:
- Przy sprzedaży launchowej rzędu ~30–35 tys. kopii w pierwszych dniach i umiarkowanym, ale pozytywnym buzzie, peak concurrent wyniesie ok. 8 000–12 000 graczy jednocześnie.
- W świetle wysokich ocen ten zakres może przesunąć się w stronę górnej granicy, czyli bliżej 11 000–12 000.
- Scenariusz optymistyczny:
- Jeśli launch przyniesie wyższą sprzedaż (np. 40–50 tys. kopii), a recenzje dalej będą cytowane i napędzą dodatkową falę zakupów w pierwszym tygodniu, peak concurrent może osiągnąć 12 000–15 000, a w bardzo sprzyjających warunkach potencjalnie 15 000–18 000.
- Pozytywne oceny i aktywne zainteresowanie streamerów mogą wygenerować efekt FOMO („fear of missing out”) i podbić szczyt.
- Scenariusz ostrożny:
Mimo pozytywnych recenzji mało prawdopodobne, ale w razie jakiegoś nagłego zdarzenia ryzykownego (np. poważne błędy w dniu premiery), peak mógłby spaść do ok.
6 000–8 000. Jednak obecne dane recenzji nie wskazują na takie ryzyko.