Kto przejmie stacje ładowania PGE? Z informacji WysokieNapiecie.pl wynika, ze zainteresowany przejęciem stacji ładowania PGE jest m.in. GreenWay, ale największy operator takich stacji w Polsce nie otrzymał jeszcze żadnego zaproszenia do rozmów ze strony PGE. Chęci na przejęcie nie ma natomiast zielonogórska Ekoenergetyka, która – choć też wygrała kilka lokalizacji na MOP-ach i podpisała już umowy z GDDKiA na ich realizację – to chce rozwijać się głównie w oparciu o duże huby kilku superszybkich ładowarek w jednym miejscu, pod marką Ekoen. Najbardziej prawdopodobnym przejmującym stacje PGE jest inny państwowy koncern – Orlen. Płocka spółka buduje dużą sieć stacji ładowania, głównie na swoich stacjach benzynowych i najprawdopodobniej za chwilę wchłonie sieć ładowarek Energi, którą niedawno przejęła.
Energa Operator we współpracy z samorządami wybuduje ok. 280 stacji ładowania pojazdów elektrycznych
10:13 24/09/2020
Profil: ENERGA
Energa Operator we współpracy z samorządami wybuduje ok. 280 stacji ładowania pojazdów elektrycznych - podała Energa w komunikacie prasowym. Rozpoczęcie montaży pierwszych stacji ładowania planowane jest na IV kw. 2020 roku.
Energa Operator zrealizuje tego typu inwestycje na terenie 8 miast: w Gdyni (10 stacji ładowania), Koszalinie (27), Elblągu (27), Płocku (od 23 do 26), Włocławku (29), Toruniu (46), Olsztynie (47) oraz Gdańsku (69). Wszystkie stacje wyposażone będą w dwa punkty do ładowania.(PAP Biznes)
No to InnogyGo zwija sklepik i nie jest to dobra wiadomość dla 4Mobility. W tej firmie model biznesowy nie działa, a kolejne firmy wycofują się z car sharingu bo to naprawdę trudny biznes. Jakbym mógł, to bym sprzedał akcje tej firmy na krótko, bo jak skończą przepalać kapitał, to będzie upadłość. Mam wrażenie, że tam zarząd walczy już tylko żeby jak najdłużej pobierać pensje.
nie zgadzam się. Innogy mial tylko samochody elektryczne, ktore od razu były skazane na porazke. Sam zarzad spolki mowil ze to mało rentowne bo ludzie jezdzą tymi elektrykamo za ostro i baterie szybko padają. 4 MOBILITY odzyska ogromny rynek warszawski po upadku Innogy, bo nie ma samochodow elektrycznych tylko benzynowe albo diesle od AUDI. POZA TYM PGE moze dosypać dowolną ilosc kapitału i cashu :))
A nie założyłeś, że jeśli ktoś ma w ogóle zyskać na wycofaniu się Innogy to przede wszystkim Traficar i Panek? To są firmy kilka razy większe od 4Mobility i mające znacznie większe doświadczenie w branży wynajmu samochodów. Zresztą z komunikatu Innogy wynika, że już porozumieli się z Traficarem w kwestii przekazania klientów. Co do dosypywania kasy przez PGE, to są mity. Raz, że PGE ogłosiło już, że się wycofuje z elektromobilności. Zresztą po co im mały carsharing bez perspektyw przejścia na samochody elektryczne? Benzyny przecież nie sprzedają. Dwa, że od 4 lat, w 4Mobility koszty pokrywają równo połowę przychodów. Wzrost przychodu, pociąga za sobą proporcjonalny wzrost straty. Jeśli to nie jest dowód na fakt, że model biznesowy nie działa, to nie wiem co mogłoby nim być.
4 MOB moze kupic PANKA i TRAFICCARA jednym strzałem, wystarczy ze w PGE urodzi się taka koncepcja: POLSKI NARODOWY OPERATOR CARSHARINGU.... tylko benzynowe auta , albo wodorowe.