Czy spółka komunikowała jakieś ugody , ulgi w leasingu bo mają spory ciężar do udźwignięcia . Zobowiązania na koniec 3 kw 2019 to aż 1 567 mln zł na koniec roku 2019 zapewne będą jeszcze większe. Długi spółki są więc 4 razy wyższe od kapitałów włąsnych i 4 razy wyższe od majątku obrotowego, 20 razy wyższe od stanu gotówki na koniec trzeciego kwartału 2019, 10 razy wyższe od zysku w dobrym roku 2019 , który szacuję optymistycznie na 100 mln zł ! Koszty finansowe za trzy kwartały 2019 to bagatela 225 mln zł a w samym trzecim kwartalnie ponad 100 mln zł , gdy tymczasem kasy na koniec 3 kwartału było w spółce tylko 80 mln zł i raczej jej w IV kwartale nie przybędzie bo spółka jak do tej pory czwarte kwartały podobnie jak pierwsze zamykała stratą. Zatem czy nie przeraża , Was , że spółka nie komunikuje akcjonariuszom jaki ma plan na spłatę długów ? Czy prowadzi rozmowy czy czeka , aż lizingodawca zabierze jej samoloty ?
Ale co do czego porównujesz? Skoro bierzesz wartość leasingow to porównuj do wartości samolotów (a tego nie pokazujesz). Nie porównuj do gotówki czy kapitałów własnych bo to jest inna para kaloszy. Jedyne co mialoby sens to porównanie wysokości rat w danym kwartale np do cashu, ale to tez jest obarczone baaardzo dużym błędem. To co spółka miała do zakomunikowania, to zakomunikowała. Widocznie nie czytałeś zbyt uważnie.
Znasz w ogóle konstrukcje leasingow na samoloty? To nie jest taki leasing jak na auta. Znasz zasadę: nie latam, nie płace? To nie jest żadna tajemna wiedza. Naprawdę, poziom wiedzy wypowiadających się tutaj poraża. Mnie byłoby szkoda ryzykować kasy na giełdzie mając tak blade pojęcie o biznesach spółek, w które inwestuje.
znam i w samolotach działo to tak samo jak w samochodach a tu możesz sobie o tym poczytać : https://viem.viennalife.pl/pl/artykuly/fundusze-leasingu-samolotow
Przecież tego nie muszą spłacać skoro nie latają , sytuacja jest nadzwyczajna jak nie spłacą to wezmą samoloty i co? Która firma wylisinguje i będzie spłacać? Odroczą to w czasie i tyle