Na razie jest perełką ale już za poł roku będzie diamentem bo zacznie pracować cała flota warta bagatela 3,2 miliarda PLN w spółce córce Avia Leasing Fnansowy Chin która ma docelowo w ciągu pięciu lat zostać zwiększona do10 mld PLN Z wypowiedzi prezesa wiemy że stopy zwrotu w inwestycje w leasing samolotów przynoszą do 10% zwrotu kapitału rocznie(od tego czystego zysku Avia odejmujemy tylko koszt taniego kredytowania które zapewnia HNCA Koszty te są w granicach 2.5% do 5% ) http://www.aviaam.com/en/news/view/while-major-chinese-banks-crowd-over-new-aircraft-leasing-is-there-any-room-left-for-smaller-investors
Stale rosnące zainteresowanie dużych chińskich inwestorów w lotnictwie jest więcej niż uzasadnione - takie inwestycje pozwalają zatrudnić setki milionów dolarów z długoterminowymi i raczej wysokim zyskiem Jeśli leasing dotyczy samolotu, inwestycja może przynieść do 10% zwrotu. Tadas Goberis, CEO w AviaAM Leasing
A nie uważacie, że taka kura znosząca złote jaja, jeśli jest tak nisko wyceniana to może być po prostu gra pod wezwanie? Po co dzielić się zyskiem aktualnym a tym bardziej przyszłym... Przy tych perspektywach, nawet poprawce na to, że to spółka z Litwy i współpracująca z Rosją i Chinami, to wycena powinna być na poziomie przynajmniej x2 lub x3 aktualnej. A tu ciągle dosypywanie z ukrytego...
przy tej cenie nikt, ale jak za rok będzie ta sama cena i zrobią wezwanie o złotówkę drożej to wtedy już kilkanaście procent odda. Później wystarczy podnieść cenę o kolejną złotówkę, zebrać kolejne kilkanaście procent i avia odleci do Chin za połowę wartości księgowej. Nie ma żadnych racjonalnych przesłanek, żeby kurs przy takich wskaźnikach, zyskach i perspektywach boksował w miejscu. A jak nie ma to trzeba się zastanowić, skąd takie poziomy się biorą.
Osobiście nie wieżę w taki scenariusz kurs jest trzymamy na siłę akcji nie oddam spadnie dokupię jestem zdania że jest jedyną na gpw z takim potęcjałem wolę ryzyko i pić szampana niż wodę gazowaną spokojnie niech spada jeszcze parę tysięcy łyknę
Myślę, że większość drobnicy unika zagranicznych firm, dlatego tak żałosne obroty. Martwi mnie również że OFE zredukował stan posiadania, ale to też może mieć związek z tym, że firma jest zagraniczna. Trudno wejść z większą kasą jeżeli nie będzie można wyjść, dlatego spekuła raczej tu nie wejdzie. Technicznie raczej zakończyliśmy korektę po wzroście z 2,5 na 7 może będziemy się bujać w kanale 5-6 może i rok ale wyjście powinno być w górę i to wysoko. Cena zakupu jest dalej atrakcyjna tylko ta płynność zniechęca.
To nie jest tak do końca jak piszesz. Jak wiesz z Ofe to była ewidentna ustawka, jednym zleceniem na rynku po 4,50 sprzedali kilka milionow akcji, przypuszczenia są komu a zrobili to bo wiedzą że ofe idzie do piachu. Druga rzecz to jest wiele spółek zagranicznych mocno granych, Uniwhels, Asbis, Agroton i wiele innych które są o wiele droższe patrząc na aktualne wyniki i perspektywy. Zgodzę się że jeszcze kilka miesięcy boczniaka ale po wynikach za 3 kw (będziemy widzieć już wyniki spółki z chińczykami) powinno ruszyć mocniej w górę.
Oprócz leasingu należy dodać olbrzymie możliwości handlu chińskimi samolotami wycofywanymi z użytku na tamtejszym rynku ze względu na regorystyczne przepisy dotyczące części zamiennych . Największa liczba bizjets latające wokół Chiny mają już lub mają zamiar dotrzeć do końca swojego okresu gwarancyjnego. Bez wątpienia, część z nich będą sprzedawane do innych operatorów w innych regionach, ale jest to nieuniknione, że większość floty pozostanie wewnątrz lądu. Ponadto, według danych z Chin, 2016 był pierwszym rokiem, przez długi czas, gdy rynek wtórny samolot przekroczony rynek nowych dostaw samolotów. Jednak, gdy jeden drzwi zamyka, drugi otwiera i podczas dostawy w Chinach .To może być również wspaniałą okazją do MRO, aby spróbować ustalić ich obecność w jednym z mega gospodarek świata, jednak to jeszcze do obrazu niż gołym okiem widać,” wyjaśnia Dariusz Saługa, prezes Jet Maintenance Solutions , „Wyzwania zacząć z potrzebą na naziemny obecności. W celu zapewnienia konkurencyjności na rynku chińskim bizav, należy ustanowić JV z lokalnym podmiotem prawnym, to od razu stwarza zagrożenie dla środowiska wewnętrznego i procesów biznesowych ze względu na różnice kulturowe.” Opublikowany: Maj 23, 2017 https://www.aerotime.aero/en/mro/18842-china-business-aviation-creates-new-opportunities-for-mros
Widać, że giełda nasza nie ma sił. Taka sam sytacje jeste na Arcticu. Wyniki bardzo dobre a kurs spada pod własnym ciężarem. Niestety zabrnie OFE funduszy dało sie bardzo mocno odczuć.
zagranica to prędzej ściągnie spółkę z giełdy. spodziewam się, że po wynikach za 2 kwartał może być wezwanie, bo później zyski z leasingu do aeroflotu będą utrudniać skup. spółka z kapitałami 400 mln i mega perspektywami, a kapitalizacją 250 mln. Grzech nie kupić.