http://www.reuters.com/article/2012/03/22/idUS116034+22-Mar-2012+PRN20120322
WARSAW, Poland and MONTREAL, March 22, 2012
WARSAW, Poland and MONTREAL, March 22, 2012 /PRNewswire/ -- A leading digital signage network operator in Poland, Call2Action has completed the deployment of BroadSign's SaaS platform on its 3400-screen network and is installing new digital signs in big grocery stores across the country.
Call2Action will add 600 new screens by the end of March, bringing the total number of locations to 239. The expansion will allow the company to reach up to 30 percent of adult Poles.
According to Call2Action, as the network's growth accelerated, the company recognized the need for a software platform that could manage the increasing number of locations, complex schedules and content loops without adding overhead costs. Upon substantial research, Call2Action decided to choose BroadSign's SaaS.
Among the decisive factors in selecting BroadSign were the advertiser-friendly campaign reporting system and responsive technical support. BroadSign's support team helped Call2Action migrate 3400 existing screens to its software quickly and seamlessly, and start the new installations immediately.
"BroadSign and Call2Action form a symbiosis," said Michal Maciuk, a senior executive at Call2Action. "BroadSign equips us with a powerful and versatile system for communicating with the customers. Our screens become part of the shopping process; moreover, they enhance it. As a leader in innovation, we always aim to use the best tools possible -- that is why we have chosen BroadSign."
Call2Action is an advertising-supported business and its networks in Tesco hypermarkets, Alma delicatessen chain and Piotr i Pawel supermarkets offer national reach to brands. The content is produced in partnership with TVN News Agency and advertising sales are brokered by TVN Media. Both partners belong to TVN Group -- the largest media group in Poland.
A kto to wie? Potencjał jest gigantyczny. Ja obstawiam taki scenariusz: przy kontrakcie z nową wielką siecią, który ma być za jakiś czas, wejdzie TVN media i obejmie jakieś znaczące udziały z dokapitalizowaniem. Nie wiemy, czy prezes C2A zatrzyma część udziałów, czy sprzeda wszystko, ale mnie się wydaje, że będzie chciał być prezesem i dalej zarabiać, więc zatrzyma powiedzmy 10 proc -20 proc. Jednocześnie będzie wezwanie i próba wyjścia z giełdy. Myslę, że zaraz potem Wait tv i Shoping pojawią się w TVN, kablówkach itp.
Gdzie będzie wtedy cena? Może 5 zl, a może 25.
Giełda nie będzie potrzebna. Już nie jest. Zero komunikacji z rynkiem, zero płynności, chyba nie potrzeba im kapitału.
Jeśli cena będzie dobra, to pewnie odpowiedzą na wezwanie i sprzedadzą. Pewnie będzie bardzo dobra, bo niewiele zostało do skupienia. Trzy miesiące temu było 2,5 proc. Kto teraz je ma?
Trudno powiedzieć, ile ta spólka będzie warta w jakimś momencie, ale za jakieś 1,5-2 lata ja bym kombinował tak:
W ostatnim kwartale zysk wyniósł niecałe 900 tys (przyjmę 1 mln, żeby było prościej) X4 kw.= 4 mln. rocznie bez zwiększenia sieci i sprzedaży.
Teraz trzeba oszacować o ile wzrośnie sprzedaż reklam, jeśli za to wziąl się TVN i jest atrakcyjny content (Wait i Shoping). Ja przyjmuję, że z 10 razy, na czuja. To daje 40 mln. Do tego podwojenie sieci, co wkrótce ma nastąpić (nowa sieć supermarketów). Z TVN na tym sie ekspansja pewnie nie skończy, ale zostańmy tu. To wszystko daje 80 mln zysku. Trzeba odjąć marże TVN, zostanie będzie powiedzmy 60 mln.
Jest 66 mln akcji, więc wychodzi około 1 zł na akcję x C/Z dajmy na to - 15 = 15 zł
Oczywiście to zgadywanka i pobożne życzenie, ale na porządnych przesłankach. Nie liczę ekstra kosztów (instalacje, teraz kupili software, inne), nie biorę pod uwagę emisji akcji, ale też wzrostu cen reklam po rozbudowie sieci i w miarę wzrostu popularności tego medium, co na Zachodzie już się stało.
Tak. Ja mimo wszystko najbardziej obawiam się wezwania. Przy takim ff to nic nadzwyczajnego. Gdyby nie to spałbym spokojnie, i czekał na inne poziomy cen.
Jeśli wezwanie miałoby nastąpić to w jakim prognozowanym przez Ciebie/przez Was terminie? Bo powiem szczerze, że ciężko przewidzieć w którą stronę to podąży...
Obecny poziom cenowy nie jest dla nas satysfakcjonujący i przy tym potencjale spółki czekamy na coś więcej, ale ta niewiadoma trochę wytrąca ze spokojnego snu.
Pozdrawiam akcjonariuszy C2A!
Wezwania wcale nie musi być, to tylko jeden ze scenariuszy. Wskazuje na niego to, że prezes skupuje akcje i prawie już nic nie ma na rynku. Ale możliwe są też inne scenariusze. Np. Że prezes za jakiś czas przy wysokim już kursie odsprzeda część, żeby mieć np. znaczącego ważnego udziałowca np TVN albo żeby mieć np. willę na Lazurowym Wybrzeżu. Ale firma na giełdzie zostanie, przy wejściu na dużą giełdę doda się płynności jakąś emisją i będzie OK. W każdym razie dziś nic nie wskazuje na to, żeby spółce zależało na kursie. W ogóle nie komunikuje się z rynkiem, informuje tylko kiedy musi na ESPI. Ciekawe wiadomości też wychodzą wyłącznie spoza spółki, np ta o TVN, ostatnia o softwarze. Zobaczcie stronę spółki; w dziale aktualności ostatnie niusy są z maja i grudnia zeszłego roku. Nie chwalą się niczym. Nie informują. Ewidentnie przyjęli strategię im ciszej, tym lepiej. Dlaczego? Moim zdaniem ktoś skupuje.
Moim mało znaczacymn dla świata zdaniem uważam, iż spółka działa w niezmier nie przyszłościowej branży i szybko sie rozwija. Na dzień obecny mało sie o niej mówi w porównaniu do innych spółek, a także obroty są znikome. Ale nie od razy Rzym zbudowano.... Pozytywnie patrze na przyszłość.