Aktualnie stale rozwijany i aktualizowany system Satis jest chyba największą szansą na duże zyski w przyszłości w SMT. Największy koncern naftowy w Arabii Saudyjskiej korzysta z tego systemu i planuje znaczące zwiększenie floty objętej tym systemem.
" Obecnie w ramach tego projektu dostarczamy w trybie on-line informacje o położeniu ok. 80 pojazdów. Ponieważ nasze rozwiązania okazały się niezwykle skuteczne, obecnie trwa instalacja urządzeń lokalizacyjnych na kolejnych 350 cysternach, a docelowo będzie ich ponad 2000. "
Satis został wdrożony również w służbach mundurowych w Senegalu. Zwracam uwagę na to,że miesięczny abonament za jeden samochód przekracza 30USD. Dojście do poziomu 10000 sztuk floty z systemem Satis jest możliwe w ciągu 1.5roku. Aktualnie jest już 2000 samochodów m.in. w firmie LOTOS,oraz jednej z największych niemieckich firm ochroniarskich Dałoby to przychody rzędu 1mln pln miesięcznie i rentowność netto na poziomie 30%.
Poniżej opinia nt. produktu potwierdzająca to,że może stać się najpopularniejszym systemem do zarządzania flotą pojazdów :
______________________________________________________________
"Zetknąłem się ostatnio z systemem Satis, dostarczanym bodajże przez firmę SMT software. Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem możliwości oprogramowania.
Pełne zarządzanie flotą pojazdów, możliwość ewidencjonowania zleceń, towarów, kontrahentów i co dla mnie najważniejsze przyjazny moduł planowania prac przewozowych. Do tego dochodzi optymalizacja kosztów przewozu.
Obecnie testuję ten system i poza kilkoma lekko irytującymi niuansami trudno się do czegoś przyczepić.
System mogę trzymać i u siebie i u nich. Kwestie bezpieczeństwa i niezależności podpowiadają, że lepiej mieć to we własnej serwerowni. Jednak postawienie dwóch maszyn opartych o bazy SQL oraz zakup map cyfrowych to spory koszt. Na tyle duży, że nawet gdybym miał wyrzucić urządzenia po wygaśnięciu umowy, to mimo wszystko hosting jest bardzie uzasadniony ekonomicznie.
Jednak największe wrażenie na mnie nie było spowodowane możliwościami systemu, ale tym, że podczas 4 tygodni testu aplikacja była dwukrotnie aktualizowana. Goście faktycznie rozwijają ten produkt.
Jak to wygląda cenowo? Z uwagi na to, że znam oferty kilku firm, a ujawnianie kwot byłoby mało etyczne napiszę tyle, że koszt urządzeń i abonamentu nie odbiega od ofert dostawców, których aplikacje nawet nie ocierają się funkcjonalnością o to, co w tej chwili testuję."
Satis jest sprzedawany coraz agresywniej a SMT postawiło na dynamiczny rozwój tej usługi. Aktualnie montaż i urządzenie GPS są oferowane za 1pln, by zyskać wysokie i stabilne przychody z abonamentu w przyszłości.
http://satisgps.com.pl/
Został też zaoferowany klientom sieci Orange i można z niego korzystać w miarę pełnej wersji za 99pln netto miesięcznie.
W perspektywie roku system SatisGPS może zostać wydzielony jako spółka córka i wejść na rynek giełdowy. Przy sukcesie rynkowym Satisa jej kapitalizacja może być naprawdę wysoka. Sam oczekuję 2-3mln zysku netto samego Satisa już w przyszłym roku. Dodatkowym atutem będzie usługa bieżącej informacji o korkach i utrudnieniach w ruchu, która zostanie wdrożona za pomocą spółki zależnej TrafficInfo Sp.z o.o. i połączona z głównym systemem zarządzania flotą.
Oprócz Satisa , w podobnym temacie SMT wykonuje coraz więcej zleceń "gisowskich" dla administracji publicznej. Zgodnie z dyrektywą INSPIRE instytucje mają obowiązek wdrożyć rozwiązania oferowane przez SMT do przyszłego roku. Coraz więcej przetargów jest ogłaszanych.
"Infrastruktura informacji przestrzennej
Niniejsza propozycja wychodzi naprzeciw nowym wymaganiom, jakie narzuca na Państwa dyrektywa INSPIRE. Jednym z tych wymagań jest, aby państwa członkowskie do 09.11.2011 zapewniły świadczenie usług wyszukiwania i przeglądania geoinformacji.
Oferta obejmuje kompleksowe wdrożenie serwisu WWW - aplikacji GIS spełniającej wymagania, jakie nakłada Dyrektywa INSPIRE.
Oferta obejmuje:
-budowę oraz uzupełnienie bazy metadanych
-budowę usługi katalogowej
-udostępnienie przestrzennych warstw informacyjnych w postaci usług WMS, WFS oraz ---geoportalu
-dostosowanie serwisu do wymagań Klienta
-instalację i konfiguracje w siedzibie Zamawiającego
-szkolenie"
Działalność outosurcingowa powinna nadal przynosić stabilne przychody i zyski. (zespół ponad 100 informatyków do wynajęcia na terenie całego świata). Jest to działalność, która będzie miała nadal największy udział w działalności SMT. Rozwój w tempie 30% rocznie powinien zapewnić stabilne 50% zysków całego SMTw kolejnych latach.
2 kolejne filary działalności, czyli aplikacje dedykowane oraz aplikacje mobilne (www.smtmobile.com) nadal będą gonić i tutaj też możemy doświadczyć dużych niespodzianek zwłaszcza w segmencie komórkowym, który rozwija się w najszybszym tempie.
Jest jeszcze 5 noga :) - portale webowe - na razie bez dużego udziału, ale tu są największe możliwości powstawania autorskich pomysłów, abstrahując od projektów wykonywanych na zamówienie.
Raport EBI
typ raportu Raport bieżący
numer 12/2010
data dodania 2010-06-08 21:30:23
spółka SMT SOFTWARE SPÓŁKA AKCYJNA
Rejestracja przez Sąd podwyższenia kapitału zakładowego
Zarząd SMT Software S.A. informuje, iż otrzymał w dniu dzisiejszym tj. 8 czerwca 2010 roku informację o wydaniu przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, postanowienie dotyczące zarejestrowania w dniu 27.05.2010 r. podwyższenia kapitału zakładowego SMT Software S.A.. Zgodnie z aktualnym wpisem do KRS kapitał zakładowy SMT Software S.A. wynosi 536.957,70 zł i dzieli się na 5.369.577 sztuk akcji serii A, B I C (łącznie) o wartości nominalnej 0,10 zł każda akcja. Podwyższenie kapitału zakładowego nastąpiło w drodze emisji 369.577 akcji serii C.
Podstawa prawna: § 3 ust. 2 pkt 5 Załącznika nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".
Trzeba przyznać że akcjonariat jest tu wyborny.Na s nie ma nic ale zawsze znajdzie się menda która sypnie.Jeśli ma być dobrze to po informacjach zespółki papier wyjdzie na 7-8 zeta a mendy zostaną całkiem zasłużenie na peronie.Niech zarząd coś dobrego w końcu poda czego wszystkim wierzącym w tą ciekawą spółkę życzę.pozd
Satis satisem, a ja mam takie zarządzanie od Juwentusa i jest bardzo ok. Przez długi czas maglowałem ten temat z przełożonym i w końcu podjęliśmy decyzję. Wszystkich nie przekonanych do tego typu rozwiązań, polecam przejrzenie różnic jakie zaszły w firmach po wprowadzeniu takiego systemu. Liczby mówią same za siebie.
Hmmm. Tyle tylko, że Juventus nie ma w swojej ofercie własnego systemu monitoringu. Odsprzedaje system firmy Keratronik, a ten nie zbiera zbyt pochlebnych opinii od użytkowników.
Tak więc decydując się na wydanie pieniędzy, czasem niemałych podczas nawet długotrwałego zastanawiania się, co wybrać dobrze zacząć od tego, żeby sprawdzić, co tak naprawdę się kupuje.
Dnia 2010-11-19 o godz. 09:40 ~Lucky napisał(a):
> Hmmm. Tyle tylko, że Juventus nie ma w swojej ofercie
> własnego systemu monitoringu. Odsprzedaje system firmy
> Keratronik, a ten nie zbiera zbyt pochlebnych opinii od
> użytkowników.
Tak więc decydując się na wydanie pieniędzy,
> czasem niemałych podczas nawet długotrwałego zastanawiania
> się, co wybrać dobrze zacząć od tego, żeby sprawdzić, co
> tak naprawdę się kupuje.
Zastanawiam się kto Panu takich głupot nawciskał...:/ Testowaliśmy ten system dla dwóch czasopism motoryzacyjnych i nigdzie w specyfikacji nie było takich informacji. Proponowałbym pierw zastanowić się co się wypisuje, bo podważa pan moją pracę i cały system rzeczonej firmy!!!
Już Panu odpowiadam.
Na rynku usług GPS pracuję od dość długiego czasu- zajmuję się sprzedażą jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie systemów. Nazwy celowo nie podaję, nie chcę być posądzony o prymitywną formę kryptoreklamy.
Mam lub miałem do dyspozycji praktycznie wszystkie dostępne narzędzia do monitoringu satelitarnego pojazdów. Mogę Pana zapewnić, że dostępne funkcje, możliwości, ograniczenia, słabe i mocne strony każdego z tych systemów jestem w stanie wyrecytować z pamięci, nie prowadząc przy tym żadnych pseudo testów.
To, co Pan napisał świadczy jedynie o tym, że do testów prowadzonych dla różnorakiej prasy branżowej absolutnie nie można mieć zaufania.
Z Pańskiej wypowiedzi wynika, że ktoś nie zadał sobie nawet trudu, żeby sprawdzić, kto jest producentem centralek GPS i udostępnionego oprogramowania.
Wspomniany przez Pana dostawca montuje urządzenia Combo serii 2. Wyłącznym właścicielem praw do tych urządzeń jest własnie Keratronik, a produkowane są w znanej polskiej montowni EBS. Te same urządzenia oraz to samo oprogramowanie jest także sprzedawane przez kilka innych agencji ochrony. O tym też Pan nie wie, albo raczył nie wspomnieć.
To, że aplikacja do monitoringu nie zawiera oznaczeń, logotypów, czy sygnatur producenta nie oznacza jeszcze, że jest własnością firmy, która ją udostępnia. O tym wnikliwi testerzy powinni wiedzieć. Nieprawdaż?
Nawiązując do mojego poprzedniego postu, kończąc też niepotrzebną polemikę, krótka podpowiedź, dla osób poszukujących systemu lokalizacji GPS.
Warto zadać sobie trud i poprosić potencjalnego dostawcę o:
1. Przedstawienie umowy licencyjnej na oprogramowanie. Tam prosto i szybko można sprawdzić, kto jest właścicielem praw autorskich do oprogramowania
2. Przedstawienie homologacji na dostarczane centralki GPS. Tam również powinna znaleźć się informacja o faktycznym producencie (właścicielu praw autorskich choćby do firmware'u)
3. Przedstawienie wiarygodnych dokumentów, potwierdzających posiadanie niezbędnych zasobów personalnych i kompetencyjnych do rozwoju sprzedawanego produktu. Jeżeli takowych nie posiada, podanie kontaktu do firmy, świadczącej usługi maintenance dla używanego produktu IT.
Na rynku działa wiele firm, które sprzedają systemy GPS firm trzecich pod własnym brandingiem. Warto to zweryfikować, ponieważ funkcjonalność takich systemów zazwyczaj jest dość mocno ograniczona w porównaniu do pierwowzoru i pojawia się dodatkowa firma, która też chce zarobić.... ale to już dla bardziej wnikliwych.
W czołówce dzisiejszego rankingu (ilość obsługiwanych pojazdów) systemów do monitoringu pojazdów jest 4-6 firm, które wg mojej bardzo subiektywnej oceny nieco zaspały, nie nadążając z rozwojem swoich produktów (głównie oprogramowania) wraz ze wzrostem potrzeb klientów.
Wg mojej wiedzy SMT Software dopiero zaczyna ekspansję na polskim rynku. Posiadają imponujące zaplecze technologiczne, którego odpowiednie wykorzystanie może z czasem przynieść dość ciekawe przetasowania na rynku.
Trudno mi przewidzieć losy jakiegokolwiek produktu. To, jak zostanie pokierowany zależy przede wszystkim od ludzi, którzy są za niego odpowiadają. Oceny umiejętności, doświadczenia, kompetencji ludzi odpowiedzialnych za produkt dokonać nie mogę, bo nie mam do tego podstaw.
Byłem przed chwilą na stronach SMT i Satis'a. Chwalą się tam niektórymi projektami. Myślę, że najbardziej obiektywne opinie można uzyskać od ich klientów.
Z uwagi na fakt, że jestem związany z rynkiem GPS'owym, moja bezpośrednia opinia (bez względu na to, jaka by nie była) obiektywna raczej nie będzie.