• Kilka słów Autor: ~OjciecPawel [83.17.194.*]
    To forum stało się siedliskiem chyba najbardziej sfrustrowanej grupy ludzi w internecie.

    Tutaj dochodzi jeszcze komponent finansowy. Czy naprawdę wrzucanie postów z tezą jest jedynym sposobem na argumentacje?
    Czy mówienie "fakty" "taka jest prawda" to jedyny sposób konwersacji? Może będziecie bogaci, ale w tym samym momencie stajecie się bardzo biedni.

    Można z czymś się nie zgadzać, można inaczej oceniać, ale to jest całkowity upadek człowieczeństwa.

    Trochę wiem na temat tej branży (na przykład analizowanie gier dla pojedynczego gracza w połączeniu z peakiem nie ma żadnego sensu), ale nie będę o tym pisał tutaj bo przecież tutaj każdy wie, nikt nie słucha.

    Dla ekipy Bloober Team gratulacje premiery. Całkiem udanej w mojej opinii. Róbcie swoje - dla świata graczy i branży stajecie się synonimem jakości i lidera gatunku. To się liczy. A te inne wpisy tutaj to nic nie znaczący w perspektywie szum biednych dusz.

  • Re: Kilka słów Autor: ~post [89.46.10.*]
    własnie odwrotnie analizowanie Multi po peak nie ma wiekszego sesnu ponieważ ludzie piotrafią godzinami dzieninie i miesiacami w roku grac w tą sama gre dawno zakupioną . dlatego czesto peak mocno rosnie w grach od momentu debiutu multi, szczególnie jesli sa one hitami , a w grach Single PEAK spada od debiutu , nawet jesli sa wielkimi hitami jak W3 czy CP2077 i sa wyczekiwane przez rynek .

    gra single player z daną historią , ktora kopujesz przechodzisz kończysz i odkladasz na pólke jest idealna , do tego zeby peakiem określać jej sprzedaz , to sprawdzona metoda.

    Oczywiscie sa tez bardzo dobre inne narzędzia analityczne jak GAMAL , tylko że on potrzebuje kalibracji i lepiej sie sprawdza w ciut dłuzszej perspektywnie niz czas debiutu , za 2 tygodnie będzie już bardziej wiarygodny niż Obecnie.
  • Re: Kilka słów Autor: ~Marudzeikwicze [46.113.4.*]
    To chodzi o sprawy obyczajowe. Ktoś komuś odbił dziewczynę i teraz się msci wylewając żółć.
  • Re: Kilka słów Autor: ~prezes [212.59.238.*]
    Leszcze sądzą że jak dali się wyleszczyc z akcji to teraz będą hejtowac i to wpłynie na kurs a oni odkupia taniej. Forum bankiera ma taki wpływ na kurs jak ostatnia wizyta sikorskiegi w USA na postrzeganie Polski.
  • Re: Kilka słów Autor: ~MisCzo [176.103.43.*]
    Nie Sikory, tylko Karolka :D
  • Re: Kilka słów Autor: ~OjciecPawel [83.17.194.*]
    Bardzo Pan Panie Post manipuluje.

    Sam mój wpis nie tyczył się tego jak traktować peak (zresztą powiedzmy sobie to wprost - gdyby peak był wysoki znajdywałby Pan inne powody, żeby obrzydzić spółkę). Ale skoro wezwał mnie Pan do tablicy proszę:

    Jak peak koreluje ze sprzedażą:

    Gry multiplayer / live service – tu peak jest często dobrym miernikiem, bo pokazuje długoterminowy potencjał społeczności i to, jak wielu graczy jednocześnie wraca. Przekłada się to na monetyzację i długowieczność tytułu.
    Gry single player – peak bywa bardziej mylący. Gracze odpalają tytuł intensywnie w dniu premiery, ale potem krzywa szybko opada. Nawet duży peak nie zawsze oznacza wysoką sprzedaż (bo gracze mogą np. kupić grę masowo pierwszego dnia i szybko ją przejść). Tak samo mały nie oznacza, że gra nie jest hitem sprzedażowym. 

    Co warto brać pod uwagę przy grach single player:
    Wysokość peaku vs. długość ogona
    Gry single player często mają duży day-one peak i potem szybki spadek.
    Kluczowe jest, jak szybko spada liczba graczy i czy pojawia się tzw. „drugi oddech” (np. przy patchach, promocjach, DLC).
    Wishlisty / preorder vs. peak
    Liczba zapisów na wishlistach i preorderów zwykle jest lepszym predyktorem sprzedaży niż sam peak.
    Peak potwierdza jedynie, czy gra faktycznie „odpaliła” na premierę.
    Czas gry (average playtime)
    Jeśli średni czas gry jest wysoki, oznacza to, że gracze faktycznie konsumują treść — to lepszy prognostyk niż sam peak.
    Sentiment i recenzje (Steam reviews, Metacritic, YT/Twitch feedback)
    Dobre recenzje powodują, że gra sprzedaje się długo po premierze.
    Słabe recenzje → peak wysoki, a sprzedaż szybko gaśnie.

    Podsumowanie:
    Peak nie jest sam w sobie dobrym prognostykiem sprzedaży gier single player
    W singlach dużo ważniejsza jest trwałość sprzedaży po premierze i to, czy powstaje efekt „word of mouth”.
  • Re: Kilka słów Autor: ~wawelski_smok [213.5.45.*]
    To się dzieje na każdej spółce gamingowej zwłaszcza tuż przed premierą dużego tytułu i zaraz po nim. Wysyp ekspertów i teksty z cyklu "będzie HIT i 100 mln zysku" albo "kaplica, nic z tego nie będzie, można się rozejść". Tak po prostu jest i trzeba się do tego przyzwyczaić albo nie wchodzić na forum bankiera ;)
  • Re: Kilka słów Autor: ~bee [31.133.20.*]
    Peak Cronosa w pierwszych dniach to najlepszy dotąd wynik Bloobera w historii tej firmy nie licząc SH, obserwuje tą firmę od czasów LOF i Observer, dla nich to naprawdę duży postęp jak na producenta symulatorów chodzenia
  • Re: Kilka słów Autor: ~bee [31.133.20.*]
    P.s. w niedzielę mogą pobić te 5167 tak już chyba bywało, że w ostatni dzień 1 weekendu śrubowali peak, Szczerze nie spodziewałem się że wykręcą tą niby tanią i w miarę szybko wyprodukowaną grą, taki dobry jak na nich peak. Ewidentnie po SH wzrosła w świecie rozpoznawalność Bloobera i jego gier, warto chyba kupić trochę akcji w poniedziałek
  • Re: Kilka słów Autor: ~OjciecPawel [83.17.194.*]
    Zdecydowanie wyciągnie wniosków na podstawie danych Steam jest bardzo mylące w przypadku gier z gatunku horror.
    Dla przykładu rozkład Silent Hill 2 wygląda następująco (dane za raportem Konami): 27,23 % PC (Steam, Epic, sklepy azjatyckie, mniejsi retailerzy), 72,77% konsole (a właściwie Playstation 5 wyłącznie bo inaczej konsola nie jest dystrybuowana). Alan Wake 2 wg słów prezesa Remedy: ok. 20% PC (ale tam jest exclusive dla Epic) vs 80% konsole.

    W przypadku Cronosa na własne potrzeby zakładam 25% PC vs 75% konsole (w pierwszym miesiącu), potem konsole mogą mieć jeszcze większy udział (docelowo 20-80).

  • Re: Kilka słów Autor: ~OjciecPawel [83.17.194.*]
    Znalazłem jeszcze ciekawe dane innych tytułów.

    Resident Evil 4 remake:

    Steam 15%
    Xbox 20%
    PS5 65%

    Dead Space 2:

    PC - 15%
    Konsole - 85%

  • Re: Kilka słów Autor: ~OjciecPawel [83.17.194.*]
    Teraz jeszcze dla domorosłych analityków przydać się może rozkład w czasie:

    Dla nowych IP:

    -- pierwszy tydzień sprzedaży to około 10-15% sprzedaży lifetime
    -- pierwszy miesiąc sprzedaży to około 25-30% sprzedaży lifetime
    -- pierwsze 3-4 miesiące to około 50% sprzedaży lifetime
    -- pierwsze 18 miesięcy to około 80-90% sprzedaży lifetime

    Oczywiście jest to model rozkładu nie zakładający działań, które są nieszablonowe (na przykład DLC, in-game events, bundle packi).

    Mam nadzieję, że pomogłem.
  • Re: Kilka słów Autor: ~post [5.180.61.*]
    Dnia 2025-09-07 o godz. 13:13 ~OjciecPawel napisał(a):
    > Teraz jeszcze dla domorosłych analityków przydać się może rozkład w czasie:
    >
    > Dla nowych IP:
    >
    > -- pierwszy tydzień sprzedaży to około 10-15% sprzedaży lifetime
    > -- pierwszy miesiąc sprzedaży to około 25-30% sprzedaży lifetime
    > -- pierwsze 3-4 miesiące to około 50% sprzedaży lifetime
    > -- pierwsze 18 miesięcy to około 80-90% sprzedaży lifetime
    >
    > Oczywiście jest to model rozkładu nie zakładający działań, które są nieszablonowe (na przykład DLC, in-game events, bundle packi).
    >
    > Mam nadzieję, że pomogłem.

    Serio a jak to było ze medium skoro juz podobno po Jednym dniu zwócili koszty produkcji ( 12 M $ ) , czego NIE było widać w wynikach za 1 Q 2021 ( czasie debiutu Medium ) :))
  • Re: Kilka słów Autor: ~Wiem [46.112.110.*]
    Nakłady na produkcję i promocję The Medium wyniosły blisko 12 milionów USD, a wśród nich spółka uwzględnia koszty wytworzonej technologii, która objęta jest ochroną patentową w USA. BLO (BLOOBER) nie zdradza podziału przychodów, ale nawet pobieżna analiza dostępnych systemów sprzedażowych pokazuje, że The Medium to gra przygotowana z myślą o konsoli nowej generacji i właśnie to było głównym elementem sukcesu premiery.

    — Granty otrzymane od instytucji unijnych oczywiście pomogły w pokryciu części kosztów badawczo-rozwojowych, ale zdecydowanie największy udział w ich pokryciu mają przychody związane ze sprzedażą gry. Liczne i bardzo spolaryzowane oceny recenzentów cieszą nas, ponieważ podkreślają, że udało nam się poruszyć emocje użytkowników. Mimo iż nie jest to gra dla wszystkich, to z pewnością jest jednym z najbardziej emocjonalnych produktów elektronicznej rozrywki. Patrząc na aktualny odbiór przez graczy i specjalistów mamy podstawy sądzić, że The Medium stanie się tytułem kultowym dla wielu graczy - tłumaczy Piotr Babieno, prezes Bloober Team. https://www.biznesradar.pl/a/96897,bloober-team-the-medium-zwrocilo-koszty-produkcji-w-24-godziny

    oprócz dotacji które nie przechodzą przez przychody ze sprzedaży do zwrotu medium przyczynily sie srodki z gamepasa w kwocie około 20 mln które były księgowanie już przed premiera medium i w kilka kwartałów po premierze

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Bloober-Team-ma-umowe-z-Microsoft-na-wydanie-gry-The-Medium-7879260.html
  • Re: Kilka słów Autor: ~post [5.180.61.*]
    Skoro tak to wklej gdzie w TOPach na PS5 w jakich krajach jest cronos.

    Takie pisanie banialuków , nie popartych danymi , każdy moze uskuteczanić . Cronos na steamaie w globalach był na 11 pozycji TOP teraz jest juz na 22 .

    A na jakiej pozycji był na PS5 w USA ? lub w Japonii ( kraju konsolowców) ? na jakiej pozycji jest teraz.

    Czekam na Fakty a nie farmazony.
  • Re: Kilka słów Autor: ~OjciecPawel [83.17.194.*]
    Dlatego, ze nie mam pewności nie piszę, że tak jest i że to fakty.
    Mówię o tym, że bazując na mojej wiedzy i obserwacjach tak sądzę. To nie są pewne dane.

    Rozkłady podane powyżej są oparte na raportach finansowych firm Remedy, EA, Capcom, Konami - publicznie dostępne.

    Prognoza samego Cronos - to moj szacunek. Na chwilę obecną zakładam około 35 tys sztuk na Steam (lifetime) oraz około 50 tys. sztuk na konsolach (moim zdaniem PS5, potem dość blisko Switch 2 i bardzo daleko Xbox). Do końca tygodnia powinno sięgnąć 150 - 200 tys. sztuk.

    Z kluczowych informacji:

    PS5 USA - pozycja 19 i 20 (deluxe i wersja zwykła). Kumulatywnie dla IP miejsce 7
    NS2 USA - pozycja 7
    NS2 Europa - pozycja 4

    *w przypadku NS2 niestety nawet bardzo dobre liczby nie muszą odpowiadać za bardzo duże wolumeny. Pierwotna sprzedaż gier na NS2 odbywa się przez sklepy fizyczne.

  • Re: Kilka słów Autor: ~post [5.180.61.*]
    No więc własnie , Cronos ma 17-20 Miejsce na PS5. wiec to jest porównywalne z tym co na steamie.

    Wiemy jaki był sam debiut . NIe był dobry jak na tak duza gre , duzo mniejsze produkcje z polskiego gamedevu miały lepsze premiery jak np IFZ . w Dniu debiutu Cronos był na 11-12 miesjcu steama , teraz mija 32 doba po debiucie i jest juz na 22 miescu steama.

    warto patrzeć teraz juz tylko na globale steama i na pozycje na PS store , ci co zakładali jakiś wielki sukces już teraz powinni sobie z pewnych faktów zdawac sprawę .

  • Re: Kilka słów Autor: ~OjciecPawel [83.17.194.*]
    Ponownie stosuje Pan manipulacje. Dużo lepsze? Z tego co wiem, żadna inna Polska gra nie miała premiery na tylu platformach.
    Porównywanie gier, które z natury mają silny moment startu vs gry, która jest long-selerem jest zupełnie nieuprawnione.
    Proszę spojrzeć na historię Dead Space czy podobnych gier. Można argumentować, ale manipulacja jest po prostu czymś złym.
    Pisze Pan o miejscach 11-12 - był również na 10 dla ścisłości. teraz mija 3 a nie 32 doba (rozumiem, że to literówka).
    A juz ostanie Pana zdanie to manipulacja w pełne krasie. Wzywa Pan do faktów - proszę bardzo przedstawiłem powyżej, Pan praktykuje daleko idącą manipulacje.
  • Re: Kilka słów Autor: ~OjciecPawel [83.17.194.*]
    Tutaj można śledzić sprzedaż na Playstation w USA: https://store.playstation.com/en-us/category/d71e8e6d-0940-4e03-bd02-404fc7d31a31/1

    Dla Nintendo można to robić natywnie na konsoli. Dla obserwacji pozycji w USA trzeba założyć konto amerykańskie (jako adres najlepiej podać dowolny hotel). 
  • Re: Kilka słów Autor: ~post [5.180.61.*]
    tak wiem 2 godziny temu cronos w USa był na 18 Miejscu teraz jest na 20 .

    Jesli chodzi o NIONTENDO - to mozna to też tutaj sledzić , tylko jest taka zagwostka ze Duzo wiecej gier kupowane jest na NS1 niz na NS2. Cronos ma 10 Pozycje na NS2, ale w całokształcie sprzedazy gier jest dopiero na 87 miejscu .

    SILK jest NR 1 NR 2 . No man ,s SKY jest na NS2 nr 2 ale w ogólnej sprzedazy to juz jest numer 6 Donkeyy na NS2 jest NR 3 ale ogołnie juz numerem 10.

    I tak Cronos jest NR 10 na NS2 ale w ogolnej sprzedazy gier na Nintendo jest blizej 90 miejsca. Dl;atego warto miec poprawke , tym podniecaniem sie , jaka to spzredaz idzie Cronosa na NS2.

    https://www.nintendo.com/us/store/games/best-sellers/#sort=df&p=0
  • Re: Kilka słów Autor: ~mr_dolomite [37.31.152.*]
    Sprzedaż na NS2 to będzie może 1/10 co na PS5.
  • Re: Kilka słów Autor: ~OjciecPawel [83.17.194.*]
    A wnosi to Pan po czym?
    Ja się z tym zupełnie nie zgadzam, ale nie będę polemizował bo przecież nie chodzi Panu o rzeczową polemikę, a jedynie by zmanipulować.
  • Re: Kilka słów Autor: ~Gizmo [188.146.46.*]
    Czyli jest super
  • Re: Kilka słów Autor: ~Brawo [176.103.43.*]
    Wow, gdyby na NS2 było rzeczywiście 1/10 tego co na ps5, to byłby genialny wynik, pewnie koło 50k kopii. Super, że to dostrzegasz :) Jednak zmieniłeś nastawienie.
  • Re: Kilka słów Autor: ~Cierpliwy [77.222.225.*]
    Informuję że w piątek dziubłem trochę akcji lm games,sądzę że jest tam potencjał będę trzymać je jak akcje blobusia do końca roku zobaczymy czy mam nosa pozdrawiam cierpliwych
  • Re: Kilka słów Autor: ~OjciecPawel [83.17.194.*]
    Kolejna manipulacja.
    Nawet przez moment gra nie była dzisiaj na 18 miejscu. Po co Pan wprowadza w błąd? Żeby pokazać, ze jest trend spadkowy choć jest właśnie odwrotnie?

    Strona Nintendo nie jest wiarygodnym źródłem o aktualnej sytuacji - było to poruszane na redicie.
    Tylko dane z konsol są aktualne.

  • Re: Kilka słów Autor: ~post [89.46.10.*]
    Tak wszyscy manipulują , łacznie z oficjalna stroną Nintendo , bo nie pasuje to do założonej z góry narracji.

    Strona nintendo pokazuje zbiorowo bestsellery gier na NS1 i NS2 , Jak widzisz na 3 pierwszych miejscach jest Hollow knight To też manipulacja?

    P.S teraz na PS5 Cronos znowu jest na 18 pozycji w US.

  • Re: Kilka słów Autor: ~Wiem [46.112.110.*]
    https://nintendoeverything.com/nintendo-switch-2-eshop-charts-september-7-2025/
  • Re: Kilka słów Autor: ~OjciecPawel [83.17.194.*]
    Manipulacja są Pańskie słowa.
    Wykazałem to poprzednio.

    Eshop Nintendo przez przeglądarkę pokazuje dane z ostatniego tygodnia, podczas kiedy e-shop w konsoli z 24 godzin.
    Temat na redicie był tłumaczony. Proszę odpalić konsolę i sprawdzić oba sklepy. Niesamowite - są różnice, prawda?

    P.S. Cronos jest teraz na 18 miejscu, ale nie było go wcześniej. Znowu Pan manipuluje by pokazać, ze nie mam racji. Zaiste smutne, że musi się Pan uciekać do takich socjotechnicznych sztuczek.
  • Re: Kilka słów Autor: ~Cierpliwy [77.222.225.*]
    Pozdrowienia ze stadionu Śląskiego, Polska gola
  • Re: Kilka słów Autor: ~Kris [79.191.28.*]
    Muszą to wygrać ! Nie ma to tamto
  • Re: Kilka słów Autor: ~JCVD [89.73.36.*]
    Głopoty piszesz. Rankingi na konsoli obejmują od jakiegoś czasu 3 ostatnie doby. Domyślny ułożony jest według przychodu, ale można też przełączyć sobie na drugi, według liczby pobrań danego tytułu.
    Np. ten ranking https://www.nintendo.com/us/store/games/best-sellers/#sort=df&p=0 jest ułożony według liczby pobrań, ale obejmuje dłuższy okres i jest rzadziej odświeżany niż te na konsoli.
  • Re: Kilka słów Autor: 17november [78.30.71.*]
    Czasami zerkam na notowania tej spółeczki i nie mogę wyjść z podziwu że ludzie jeszcze mają nadzieję że to będzie kiedyś hit inwestycyjny. Naprawdę trzeba mieć dysonans poznawczy żeby wierzyć w to. Kiedyś nawet przytuliłem parę złotych na tym
    ale z perspektywy nigdy to studio się nie wybije. Spójrzcie na chłodno na te wszystkie wiadomości płynące ze spółki plus wyniki na przestrzeni lat, tu tylko będzie gorzej. Mnie ta spółka ani grzeje ani ziębi, po prostu dobra rada i nic więcej
  • Re: Kilka słów Autor: ~OjciecPawel [83.17.194.*]
    Widzę, że Panowie ciężko pracują aby obniżyć kurs. Nie będę przeszkadzał w osiąganiu celu.
    Nie ma to nic wspólnego z realną sytuacją spółki. Ba jestem pozytywnie zaskoczony - zakładałem, ze te wyniki będą równe 200 k na koniec tygodnia.

    Zwracam jedna uwagę na znane przysłowie "kto tarana używa od tarana obrywa". Jeśli uważacie Panowie, że przekierujecie uwagę kapitału na inne spółki - to robicie iście krecią robotę. Każdy kto tutaj wrzuca spekulacyjne hasełka jak jest źle powinien pomyśleć o konsekwencjach dla całego sektora.

    Bloober zrobił bardzo duży progress. Dowiózł grę, którą gracze doceniają. Branża to widzi. Co najwyżej kupi taniej.

[x]
BLOOBER 1,54% 26,40 2025-10-10 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.