Nakłady na produkcję i promocję The Medium wyniosły blisko 12 milionów USD, a wśród nich spółka uwzględnia koszty wytworzonej technologii, która objęta jest ochroną patentową w USA. BLO (BLOOBER) nie zdradza podziału przychodów, ale nawet pobieżna analiza dostępnych systemów sprzedażowych pokazuje, że The Medium to gra przygotowana z myślą o konsoli nowej generacji i właśnie to było głównym elementem sukcesu premiery.
— Granty otrzymane od instytucji unijnych oczywiście pomogły w pokryciu części kosztów badawczo-rozwojowych, ale zdecydowanie największy udział w ich pokryciu mają przychody związane ze sprzedażą gry. Liczne i bardzo spolaryzowane oceny recenzentów cieszą nas, ponieważ podkreślają, że udało nam się poruszyć emocje użytkowników. Mimo iż nie jest to gra dla wszystkich, to z pewnością jest jednym z najbardziej emocjonalnych produktów elektronicznej rozrywki. Patrząc na aktualny odbiór przez graczy i specjalistów mamy podstawy sądzić, że The Medium stanie się tytułem kultowym dla wielu graczy - tłumaczy Piotr Babieno, prezes Bloober Team. https://www.biznesradar.pl/a/96897,bloober-team-the-medium-zwrocilo-koszty-produkcji-w-24-godziny
oprócz dotacji które nie przechodzą przez przychody ze sprzedaży do zwrotu medium przyczynily sie srodki z gamepasa w kwocie około 20 mln które były księgowanie już przed premiera medium i w kilka kwartałów po premierze
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Bloober-Team-ma-umowe-z-Microsoft-na-wydanie-gry-The-Medium-7879260.html