• Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~ww [178.42.169.*]
    Fala launchowa (13–15 czerwca): śmiało przekroczyliśmy wcześniejsze prognozy (peak 18 k, ~200–300 k kopii PC + 70–90 k PS5 w tygodniu 1).
    Spadek po peak’u: zgodny z oczekiwaniami (~75% drop), ale concurrent ~4–5 k w dni powszednie to solidny long tail.
    Stabilizacja: średni dzienny concurrent ~6,8 k, pozytywny sentiment ~89–90%, co sprzyja utrzymaniu sprzedaży wtórnej (wishlist → zakup).
    Prognoza sprzedaży na kolejne 3 miesiące
    Czerwiec (reszta miesiąca)~ 140 000 kopii
    Lipiec~ 75 000 kopii
    Sierpień~ 60 000 kopii
    Razem (3 mies.) ~275 000 kopii w następnym kwartale, co da łącznie (z dotychczas ok. 350 000) ~625 000 kopii sprzedanych do końca sierpnia.
    Podsumowując, sprzedaż do tej pory była lepsza niż wcześniejsze estymacje: silny start, zdrowy ogon i bardzo dobry sentyment. Prognoza na Q3 zakłada dodatkowe ~~275 000 kopii, co łącznie daje ponad 600 000 sprzedanych kopii wśród PC, PS5 i wydań pudełkowych. Jeśli tempo utrzyma się lub pojawią się kolejne promocyjne piki, możemy zbliżyć się do milionowego poziomu lifetime już w Q4 2025.
    pozdrawiam
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~As [89.151.21.*]
    Brednie do kwadratu. Giełda nauczy cię pokory, niejednego nauczyła.
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~all [188.33.46.*]
    Ciebie As za wiele nie nauczyła jeżeli skończyłeś jako Azor na forum
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~As [89.151.21.*]
    Jaki Azor? Mylisz mnie z kimś.
    Co do tego fantasty we, to FP2 sprzedawał się 2 razy lepiej od TA i w 9 mies ledwo doszli do 700tys kopii a ten Januszek we mówi że do końca sierpnia będzie 625 tys a 1 milion przekroczy w 4Q br. Czyli defacto wg. ww TA lepiej się sprzedaje i sprzeda od FP2.
    Manipulator i naganiacz.

    Właściwe szacunki na PC to 190-220 tys. dotychczas z czego 35% to są Chiny gdzie TA sprzedaje się za niecałe 12 EURO, z czego spółka otrzyma raptem 25zł od kopii.

    Wracajcie do szkoły Januszem, giełda nie dla Was.
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~ww [178.42.169.*]
    to treści od płatnej AI, może nie są jeszcze niezawodne ale ufam im bardziej niż gościowi z przerostem ego (As?że co mały ptak) i zupełnie w poście nie ma odniesienia do kursu akcji, bo on będzie taki jak więksi od nas postanowią Asiu
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~serio [128.127.105.*]
    Mamy już ok. 5500 recenzji na Steam. Nie wykluczałbym więc ok. 250k sprzedanych kopii tylko na Steam. Ile mogli sprzedać na Epic Games? Ile na PS Store? 350-400k kopii na wszystkich platformach wydaje się realne. Do tego mamy środki finansowe z Game Pass i dojdą jeszcze pudełka. Wg mnie perspektywy TA są lepsze niż Frostpunk 2, który miał dobry sprzedażowo start (pre-ordery) a później było słabiej ze względu na niskie oceny. Dziś zwiększałem zaangażowanie w przedziale 214,40 -217,60 zł. Zakładam, że gra będzie longsellerem. Ponadto w 2025 mamy kolejne projekty. Dzieje się.
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~Mmdt [91.150.194.*]
    Mnie już nauczyła - sprzedaje swoje udziały :) cel był prosty, kupiłem 93 akcje w dobrej cenie w lutym, było już ładnie na plusie , potem na minusie, celem była premiera gdzie zakładałem wtopę i szybkie wyjście lub sukces i zarobek. Jest niby sukces i gówno nie zarobek, po krótkim wzroście i mnóstwie szumu mam dokładnie tyle co wpłaciłem w lutym. Od tego czasu Orlen, Wittchen, mBank, xtb czy cokolwiek co mam tam w obserwowanych wykręciłoby poważny zysk. Spółka daje ciała , zaufanie słabe to i cena nie rośnie, wolę przenieść kapitał do czasu ogłoszenia wyników pewnie zarobię więcej na czymkolwiek innym niż wyniesie wzrost na tej spółce. Nawet Ubisoft tak bliski bankructwa wykręcił przez ostatnie dni lepszy wynik niż ta spółka przez ostatnie 4 miesiące. Szkoda ale raczej nie wierzę już na większe odbicie.
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~BP [84.205.185.*]
    Nikt tu nikogo nie trzyma :)

    Miesiąc się spóźniłeś. W grudniu leciały po 150 wiec jak ktos wchodzil wtedy to masz 70 ziko na akcji. Nie wiem czy podane spółki mają podobnie z tego co oglądałem.

    Moim zdaniem spółka nie daje ciała. FP2 ma solidną sprzedaż, The Alters bez sprzedaży przedpremierowej robi dobre wyniki w recenzjach (ich ilości i ocenie) plus ma ciekawą kampanie.

    Z P8 wybrneli, pracują nad nową wersją FP1 plus mają bardzo dobre podejście do klienta co pozytywnie zaprocentuje.

    Nie wiem o co Ci chodzi z tym Ubi i Witchen bo od pół roku obydwa są w trendzie spadkowym. Orlen to spółka dywidendowa no i rzeczywiście ładnie rośnie.

    mBank i XTB byłby rzeczywiście trochę lepszym wyborem, ale no człowiek nigdy nie wie jak to bedzie :P
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~Gracz [83.11.183.*]
    FP2 nie ma "solidnej" sprzedaży.

    Bo jak nazwać sytuację w której budżet FP2 był kilkukrotnie wyższy niż FP1, a sprzedał się gorzej, miał gorszy peak, gorsze recenzje i nawet dzisiaj ma 3 razy gorszy 24h peak od starego FP1.

    Ta gra byłaby kompletnym flopem, gdyby nie hype na pre ordery i nostalgia do FP1.

    Ale drugi raz już tak nie nabiorą fanów FP.

    Fajnie nazywasz "wybrnięciem" zmarnowanie grubych milionów na P8. Lata nad tym projektem siedzieli i nie wiedzieli co robią? To tylko pokazuje kto obecnie pracuje w tym studiu...
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~BP [84.205.185.*]
    Ma solidną, bo koszty się zwróciły, a gra nadal znajduję odbiorców. Przyznaję, że gra ma problem dotarcia do docelowych odbiorców (bardziej gracz stellaris/civ niż FP1), ale w końcu się przebije i wystrzeli przy okazji jakiegoś DLC.

    A co do tego, że nie nabiorą fanów FP1 to nigdy tego nie zrobili. Gra od momentu preodrerów miała gameplay overview, który dokładnie pokazywał czym będzie. Ponadto 11bit słucha swoich fanów i wydaje FP1886 czy dokładnie to czego chcą fani plus w formacie liveservice, więc będzie kolejny mocny tytuł do portfolio.

    Patrząc jak zoptymalizowana został The Alters i że w ogóle udało się zrobić taką grę jak FP2 na UE to pokazuje, że pracują tam ludzie ogarnięci (polecam dev talki oglądać). P8 oczywiście był stratą pieniężną, ale większosć pracowników zostawili. Więc masz ludzi doświadczonych w UE pewnie też jest sporo assetów i biblioteki kodu. Jak chcesz budowac narracje, że projekt zostaje zamknięty, a po nim pozostaję tylko kurz to polecam się doinformować :P Plus większość studiów gamedevovych ma jakiś projekt zamkniety na który wydali gruubszy hajs, ot specyfika branży. Co nie zmienia faktu, że 11bit nadal ma pełno pięniędzy na kolejne projekty i rozwój.
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~Investor [188.33.4.*]
    Jesteś pierwszy do nauki
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~Gracz [83.11.183.*]
    Jakim cudem prognozujesz tak dobrą sprzedaż jak juz zlecialo z 153 Top Sellers na 222 Top Sellers w jeden dzien. A minely ledwie dwa tygodnie od premiery.

    39% sprzedazy to Chiny gdzie gra jest bardzo tania. Kilka % Rosja, gdzie tez tanio. Gamanalytic szacuje sprzedaz na tylko 188k na Steamie. I pamietajmy ze nie jest to fukl price $60 tylko jakies grosze, nawet w PL kosztuje zaledwie 110 zł. Ta gra musiala by sprzedac z milion kopii full price 60$ (a jest znacznie tansza) aby sie zwrocic, dać zysk i uzasadnic bardzo wysoki budżet i koszty marketingu.

    Naganialiscie przed i krotko po premierze FP2, a potem poznikaliscie, a ubranej ulicy po 600-700 pozostało tylko płakać.

    Oni robią fajne gry, ale dla malutkiej niszy. Jak by nie chcieli się rozwijać biznesowo i pójść mainstream jak CDPR.

    https://gamalytic.com/game/1601570
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~serio [31.3.152.*]
    TWOM sprzedało się w ok. 9 mln kopii.
    Frostpunk - 5 mln kopii w 6 lat
    Słabo?
    Jaką wycenę ma CDP a jaką 11 bit studios? Pomiędzy kapitalizacjami tych spółek jest jeszce sporo przestrzeni...
    CDP osiągnęło ogromny sukces, ale ilu firmom, które zaryzykowały z tytułami AAA nie udało się? Budżet takiej gry to nawet ok. 1 mld zł!
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~serio [31.3.152.*]
    Sprzedaż wersji na konsole + de luxe to wyższe ceny, które zrekompensują w dużym stopniu sprzedaż w Chinach i Rosji. Dojdą jeszcze pudełka. Doliczyć należy też opłatę za Game Pass.
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~Mikesz [83.26.67.*]
    Jak już chcesz być dokładny
    Moim zdaniem jest spokojnie 200-250 tys jak nie wicej, zobacz ilość recenzji

    Szacunki właścicieli
    ~ 183,8 tys. przez Gamalytic
    ~ 206,2 tys. przez VG Insights
    ~ 295,9 tys. przez PlayTracker

    Statystyki
    Sprzedano następujące egzemplarze:188,5 tys. (131,8 tys. - 245,2 tys.)
    Przychód brutto (gra podstawowa):4,8 mln dolarów (3,3 mln dolarów - 6,2 mln dolarów)
    Całkowity przychód brutto (eksperymentalny):
    Wybitne listy życzeń:
    Łączna liczba graczy:210,1 tys.
    Właściciele:210,1 tys.
    Recenzje:7 tys.
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~Stefan17 [109.243.67.*]
    A ja Cię zaktualizuje. na dzień 29.06.25.

    Gamalytic: ~188.6 k
    VG Insights: ~211.6 k
    PlayTracker: ~304.9 k

    I to są szacunkowe dotyczące tylko i wyłącznie platformy Steam.
    Należy pamiętać, że na samym PC mamy jeszcze goga, epicka, microsoft gamestore - gdzie również jest w xboxowym gamepassie.

    89.61% pozytywnych recenzji na steam.
    84 krytycy i 8.3 gracze - na platformie metacritic

    Dalej nie znamy sprzedaży na PlayStation, Xboxie oraz dokładnej na PC w tym sprzedaży poza steamem.

    Ja obstawiam na chwile obecną 200k sprzedanych kopi na samym steamie, dodatkowo po 100k na każdą inną platformę, w tym PS i Xbox.
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~Mikesz [83.26.67.*]
    Na steamie może być nawet więcej ok 230-250 co najmniej
    Ps 50-100, xbox dużo mniej
    Jakby nie licząc w sumie przy dobrych wiatrach może być sprzedane ok 400 tys, minimalnie ok 300
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~Były [94.254.153.*]
    Mikesz czy to nie ty sumowałeś estymacje sprzedaży że Steam? Daj sobie spokój z giełdą dobrze ci radzę.
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~Stefan17 [109.243.67.*]
    Sprzedaż ciągle rosnie :)
  • Re: Krzywa sprzedaży do tej pory Autor: ~serio [79.142.76.*]
    AI wg mnie dość dobrze prognozuje sugerując osiągnięcie 1 mln kopii w Q4. Gdyby premiera odbyła się o te np. 10 dni wcześniej przed letnimi wyprzedażami to byłaby pewnie szansa na Q3.
[x]
11BIT -1,97% 169,60 2025-11-07 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.