• jak to robi Newag Autor: zexon [149.238.52.*]
    http://m.sadeczanin.info/gospodarka/jak-newag-wygrywa-warte-setki-milionow-kontrakty-ten-ostatni-moze-byc-rekordowy
  • Re: jak to robi Newag Autor: ~edek [79.184.231.*]
    Jest przyszłość. Zanosi się na ciekawe kwartały przed nami
  • Re: jak to robi Newag Autor: ~edek [79.184.231.*]
    https://kolejowyportal.pl/newag-po-raz-drugi-otrzymal-certyfikat-iris-gold/
  • Re: jak to robi Newag Autor: ~NeWago_Nowy [31.183.192.*]
    Dnia 2023-09-14 o godz. 14:12 zexon napisał(a):
    > http://m.sadeczanin.info/gospodarka/jak-newag-wygrywa-warte-setki-milionow-kontrakty-ten-ostatni-moze-byc-rekordowy

    Do tego jeszcze trzeba wywiązać się z terminów – mówił w rozmowie z „Sądeczaninem” prezes spółki Zbigniew Konieczek.
    Problem w tym, że Konieczek nie do końca mówi prawdę w podlinkowanym artykule. Pierwszy Griffin zakontraktowane przez PIC ma już niespełna półroczną obsuwę. Został już pokazany przynajmniej nieoficjalnie wiemy że jest ale nadal nie ma papierów i nie przeszedł stosownych badań homologacyjnych pozwalających użytkować go na polskich szlakach. Jak długo potrwa cały proces i kiedy Newag przekaże PIC Griffina nie wiadomo. Tak samo jak nie wiadomo jakie z tego tytułu będą zastosowane kary na producenta. Pamiętam, że ten sam Konieczek zapewniał w momencie podpisywania umowy o tym że "w słowniku Newagu nie ma pojęcia opóźnienie" I nie ma znaczenia tutaj żadna pandemia i jej ewentualne skutki mające rzekomo mieć wpływ na terminy bo w momencie podpisywania umowy znane były już wszelkie konsekwencje jakie ona wywołuje w gospodarce. Mógł Konieczek nie składać tego typu deklaracji. Mógł ostrożniej formułować poglądy w tej kwestii. Jednak tego nie zrobił. Dlatego dzisiaj niech nie opowiada o tym co liczy się na kolejowym rynku w takim kontekście bo brzmi to nieco... zaskakująco. Aż taką dziewicą to Newag nie jest aczkolwiek i niewątpliwie Newag poza tym jednostkowym i szczególnym przypadkiem zawsze wyróżniał się pozytywnie na tle innych producentów taboru.
    Co do pozostałej treści artykułu nie mam większych zastrzeżeń. Cieszy z całą pewnością pomysł z zastosowaniem superkondensatora w tzw. hybrydach jak i fakt otrzymania po raz drugi ważnego certyfikatu IRIS Gold potwierdzającą najwyższą jakość produkowanego taboru oraz jego wysoki stopień bezpieczeństwa.
    Generalnie fajnie że Newag rozwija się na polskim rynku, fajnie że wygrywa przetargi, Szkoda jednak, że z zapowiadanej kilka lat temu zagranicznej ekspansji nic nie zostało zrealizowane. Szkoda, że pojazdy szynowe w Newagu kojarzy się jedynie z pojazdami kolejowymi. Niewielki udział taboru metra nie zmienia tutaj nic. Współpraca z Siemensem w zasadzie nie rozwinęła znacząco kompetencji firmy z Nowego Sącza i nie ma jakiegoś finansowego znaczenia dla Newagu. Poza zrealizowanym już kontraktem dla metra w Warszawie i Sofii zupełnie nic się nie dzieje. To ostatnie domówienie wagonów przez sofijskie metro nie ma przecież jakiegoś większego znaczenia.
    Zupełnie zaś zarzucono i w moim przekonaniu niesłusznie rozwój firmy w kierunku budowy i sprzedaży lekkich pojazdów szynowych takich chociażby jak tramwaje. Poza jednym egzemplarzem Novelo w Newagu nie powstało nic. Nic też nie słychać by ta część rozwoju gałęzi firmy miała mieć jakiś dalszy ciąg w najbliższym czasie.
    Tak ogólnie wiadomość można uznać za pozytywną. Jest jednak wiele pytań do prezesa które dziennikarze z jakiegoś powodu mu nie zadali. Dlaczego? Nie wiem. Może jest to po prostu artykuł sponsorowany którego autor z różnych przyczyn nie chciał tak wzmiankować.
  • Re: jak to robi Newag Autor: ~Opty [89.64.68.*]
    Zamiast tak się wysilać i pisać głupoty lepiej sobie wygoogluj skąd jest opóźnienie.
  • Re: jak to robi Newag Autor: ~NeWago_Nowy [31.183.192.*]
    Zamiast zwracać mi uwagę lepiej doczytaj treść mego postu do końca.
    Nie muszę googlować internetu by wiedzieć jakie są przyczyny opóźnienia. Zamiast powtarzać niesprawdzone dyrdymały sprawdź fakty i na ich podstawie napisz coś sensownego.
  • Re: jak to robi Newag Autor: ~ToMike [194.181.129.*]
    Witam !!!
    Jeśli chodzi o lokomotywy na 200 km/h to bym się tak nie czepiał. Pomimo że pomiedzy 160 a 200 to tylko 40 km/h to jest to nowa konstrukcja znacząco sie różniąca od dotychczas produkowanych. Najważniejsze że Newag zdobył umiejetności i kompetencje do produkcji takich lokomotyw a po uzyskaniu homologacji moga one stać się znaczącym produktem eksportowym. Nawet przy standartowych karach umownych spółka i tak powinna na nich zarobić (lokomotywy jak dotychczas miały wyższą marżowość niż ezt czy szt). Jesli chodzi o eksport to spółka kilka produktów wykonała (EZT dla Apulia, Vulcano,Sofia). Ale trzeb się zgodzić że w porównaniu np do Pesy nie wygląda to dobrze (Pesa ma np ogromne kontrakty w Czechach czy tez ostatnio w Rumunii). Pełna zgoda co do tramwajów. W sumie to nie wiadomo czy spółka chce je produkować czy Novelo zostanie jej pierwszym i zarazem ostatnim takim produktem. Pomimo że Novelo jest niezle oceniany na testach w Krakowie to spółka nie wystartowała z tym produktem w żadnym przetargu chyba poza Krakowem. Rok temu do sprzedaży była polska spółka produkujaca dobrze oceniane tramwaje - Modertrans ( nie wiem czy jest to aktualne). Może to jest droga do zdobycia kompetencji w produkcji tramwajów ?Często jest to lepsza droga niz samodzielne zaczynanie od 0 (przejecie Gliwic przez Newag, czy tez Solarisa przez CAF)
    Natomiast nie zmieniam zdania że Newag dobrze sobie radzi na polskim rynku przetargów gromadząc niezły Backlog na trudnym bez KPO rynku
  • Re: jak to robi Newag Autor: ~Sgt [5.173.129.*]
    Zmiana hamulców w Niemczech kwalifikuje się do kategorii " siła wyższa " co z automatu wyklucza kary umowne.
  • Re: jak to robi Newag Autor: ~NeWago_Nowy [31.183.192.*]
    Dnia 2023-09-15 o godz. 10:10 ~ToMike napisał(a):
    > Witam !!!
    > Jeśli chodzi o lokomotywy na 200 km/h to bym się tak nie czepiał. Pomimo że pomiedzy 160 a 200 to tylko 40 km/h to jest to nowa konstrukcja znacząco sie różniąca od dotychczas produkowanych. Najważniejsze że Newag zdobył umiejetności i kompetencje do produkcji takich lokomotyw a po uzyskaniu homologacji moga one stać się znaczącym produktem eksportowym. Nawet przy standartowych karach umownych spółka i tak powinna na nich zarobić (lokomotywy jak dotychczas miały wyższą marżowość niż ezt czy szt). Jesli chodzi o eksport to spółka kilka produktów wykonała (EZT dla Apulia, Vulcano,Sofia). Ale trzeb się zgodzić że w porównaniu np do Pesy nie wygląda to dobrze (Pesa ma np ogromne kontrakty w Czechach czy tez ostatnio w Rumunii). Pełna zgoda co do tramwajów. W sumie to nie wiadomo czy spółka chce je produkować czy Novelo zostanie jej pierwszym i zarazem ostatnim takim produktem. Pomimo że Novelo jest niezle oceniany na testach w Krakowie to spółka nie wystartowała z tym produktem w żadnym przetargu chyba poza Krakowem. Rok temu do sprzedaży była polska spółka produkujaca dobrze oceniane tramwaje - Modertrans ( nie wiem czy jest to aktualne). Może to jest droga do zdobycia kompetencji w produkcji tramwajów ?Często jest to lepsza droga niz samodzielne zaczynanie od 0 (przejecie Gliwic przez Newag, czy tez Solarisa przez CAF)
    > Natomiast nie zmieniam zdania że Newag dobrze sobie radzi na polskim rynku przetargów gromadząc niezły Backlog na trudnym bez KPO rynku

    Jeśli chodzi o lokomotywy na 200 km/h to bym się tak nie czepiał. Pomimo że pomiedzy 160 a 200 to tylko 40 km/h to jest to nowa konstrukcja znacząco sie różniąca od dotychczas produkowanych. Najważniejsze że Newag zdobył umiejetności i kompetencje do produkcji takich lokomotyw a po uzyskaniu homologacji moga one stać się znaczącym produktem eksportowym.
    I nikt nie czepia się żadnych umiejętności czy nowo zdobywanych (ale nadal jeszcze nie potwierdzonych) kompetencji. Realizacja zamówienia podpisanego 22.10.2021 miała rozpocząć się 18 miesięcy od zawarcia umowy dostawą pierwszego egzemplarza Griffina wraz z pełną dokumentacją. Czy nastąpiła? Nie. Opowiadał Konieczek przy podpisywaniu kontraktu takie historie? – W słowniku NEWAGU nie ma takiego słowa, jak „spóźnienie” – podkreślał Zbigniew Konieczek. – Pojazdy zostaną dostarczone w terminie. Czy pojazdy zostały dostarczone w terminie? Nie. Liczą się fakty a nie wyobraźnia i chciejstwo. W tym kontekście niech lepiej nie poucza w podlinkowanym wyżej artykule o tym co jest ważne by zdobywać zaufanie. Ktoś słusznie może mu wytknąć jego słowa a za dowód może posłużyć ten jedyny problem jaki Newag akurat złapał z terminowością dostawy pierwszego Griffina dla PIC. Czy dalej będzie lepiej z realziacją zamówienia? Nie wiem ale też chciałby by było.
    Czy takie pojazdy "mogą stać się znaczącym produktem eksportowym"? Nie wiem. Mam nadzieję że tak się stanie, ale to dopiero pokaże przyszłość, zresztą nie łudźmy się bardzo odległa przyszłość. Na razie Griffin nie posiada jeszcze "papierów" na polskie szlaki a Ty oczami wyobraźni już snujesz o eksporcie. Ok. wolno ci. Ja natomiast widzę to jako szansę a nie fakt. Wiesz za ile lat może to się w najlepszym przypadku ziścić i pewny tego jesteś że akurat tak się stanie? Czy może tylko jak wszyscy zobaczyłeś Griffina i wszelka wilgoć polała się pełnym strumieniem z zachwytu nad lokomotywą z Newagu? Przypomnę tutaj na marginesie o losach podobnej konstrukcji loka jakim swego czasu pochwaliła się Skoda. Projekt "Emil Zatopek", też na 200 km/h, po krótkim czasie eksploatacji stał się porażką. Czesi ani nikt inny nie kupili i prawdopodobnie już nie kupią kolejnych takich lokomotyw. Nie zakładam takiego samego scenariusza dla Griffina ale zostawiam pewien margines na podobne historie. Nie widzę powodu DZISIAJ by tak bardzo emocjonować się faktem pokazania lokomotywy na 200 km/h. Ta nie przeszła jeszcze wielu badań i nie zdobyła żadnej homologacji nawet na polskie szlaki a co dopiero na zagraniczne. Proszę zatem nie opowiadać że Newag dysponuje już wszelkimi kompetencjami umożliwiającymi zdobywanie rynków zagranicznych skoro jeszcze nie oddali PIC gotowej do jazd lokomotywy w normalnym ruchu pasażerskim. Szansa się dopiero lekko uchyliła ale o tym czy się całkowicie otworzy, czy z niej będą mogli skorzystać i czy ew. będą chcieli z niej korzystać dowiemy się za kilka lat.
     Nawet przy standartowych karach umownych spółka i tak powinna na nich zarobić (lokomotywy jak dotychczas miały wyższą marżowość niż ezt czy szt).
    Otóż to co napisałem powyżej determinuje fakt dochodowości tego projektu. Ty założyłeś że wszystko zostało już zrobione a teraz tylko można odcinać kupony od projektu Griffin 200 km/h. Otóż tak nie jest z faktów które opisałem powyżej. Kupony będzie mógł Newag odcinać dopiero po uzyskaniu wszelkich koniecznych pozwoleń i to dopiero wtedy będzie można podsumować dochodowość tego projektu a to jeszcze sporo potrwa. Bardziej cieszyłaby mnie informacja o wygraniu przetargu na kolejne 46 Griffinów na 160 km/h bo tutaj sprawy mają się zupełnie inaczej. Lokomotywy tego typu sprawdziły się a także mają już stosowne i silne "papiery"
  • Re: jak to robi Newag Autor: ~NeWago_Nowy [31.183.192.*]
    W podlinkowanej przez innego usera informacji z Sądeczanina Konieczek opowiada dyrdymały. Sam zastanawiam się czy ta informacja jest sponsorowaną ustawką bo nie widzę tam ze strony autorki żadnej refleksji nad jego słowami. Zresztą jej nazwisko jakoś dziwnie znajomo brzmi w kontekście nazwiska jednego z członków zarządu. Może to tylko zbieg okoliczności? Może. Widząc jednak beznadziejność dziennikarską i bezrefleksyjność nad faktami w kontekście słów prezesa taka informacja co najmniej zastanawia.
     Zdobywanie nowych kontraktów to przede wszystkim sztuka wygrywania z konkurencją,  nie tylko tą krajową, ale także zagraniczną. - Z jednej strony trzeba mieć produkt dobrej jakości, z drugiej, w dobrej cenie.  Do tego jeszcze trzeba wywiązać się z terminów – mówił w rozmowie z „Sądeczaninem” prezes spółki Zbigniew Konieczek.
    Konkurencji zagranicznej na polskim rynku w praktyce nie ma. A i Pesa w ostatnich kilku znaczących przetargach tez nie brała udziału. Na rynkach zagranicznych o których wspomina Konieczek Newag dosłownie nie istnieje. O czym zatem opowiada ten człowiek? O jakiej sztuce wygrywania z konkurencją tutaj mowa. Proszę byś mi wskazał bo może tylko ja o czymś nie wiem.
  • Re: jak to robi Newag Autor: ~asdfghj [83.175.150.*]
    Jak to robi Newag? 2 do przodu, 2 do tyłu.
    Już się pocieszyli dobrymi wynikami i perspektywami? To mozna spadać.
[x]
NEWAG 0,00% 95,30 2025-12-23 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.