To że kurs jest w trendzie spadkowym to wiadomo i negowanie tego jest czystą naiwnością. To ostatnie wywalanie codziennie większymi pakietami pkc to według mnie świadczy jednak o tym że jakiś fundusz ostatecznie wychodzi. Same złe wiadomości
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć na czym polega "dołowanie kursu aby zebrać tanie akcje"?
Ja to rozumiem tak, że jak ktoś chce aby było tanio, to musi dużo sprzedać aby podaż przykryła popyt i cena spada... jeśli będzie chciał teraz po taniości odkupić, to znowu cena wzrośnie i w najlepszym wypadku wyjdzie na zero, a i to nie uwzględniając prowizji. O co chodzi zatem z tym zbijaniem kursu? Ktoś wydaje pieniądze, aby odkupić coś co już ma? Komu i jak się to może opłacać?
Zanim mnie zjedziecie to tak - nie znam się i dlatego pytam.
Mechanizm jest bardzo prosty. Dogaduje się np. dwóch graczy, kupują wspólnie np. 20 tys. akcji w dobrej cenie np. średnio po 13 zł. Akcje są po 18, chcą dokupić taniej kolejne , jeden sprzedaje drugiemu pakiet np. 5 tys. w cenie np. o 1 zł niżej ( oni dalej mają te akcje) dokupują kolejny tysiąc taniej, tracąc prowizję, a zyskując cenę, i tak dalej... w grze może uczestniczyć więcej osób, czyli tzw. spółdzielnia..... Po pewnym czasie dokupią np. kolejne 10 tys. akcji, których kurs był po 18 zł, a oni kupili średnio po 16.50 . Kurs potem pojechał na 20-22, a popyt wzrósł i wtedy sprzedają (albo mają tanie akcje lub więcej środków i można powtórzyć operację), W opisanym przypadku przy sprzedaży po 20 sumaryczny zarobek to ok 30 tys. z drugiego etapu i 140 tys. z pierwszego (minus prowizje i potencjalny podatek), Tak może być, ale nie musi, w tym przypadku coś jednak śmierdzi.