dziś max ilość graczy to 1576 miejsce 86 na liście na godzinę 23
246 opinii 86 procent opinii pozytywnych
to fakty
myślałem że sobota da ostrego kopa do góry że chociaż 2.5 k graczy będzie niestety rozczarowanie jak z tego wyjść sprzedać ze stratą czy trzymać i patrzeć jak spada kompletna wtopa
W piątek były gigantyczne obroty 370 tys akcji na 820 akcji FF
Większość transakcji było w przedziale 14,50-15 zł
Ci co kupili liczyli, że sprzedaż w weekend się poprawi i sprzedadzą akcje po 18-20 zł realizując 20-30% zysku.
Są to gracze na krótki termin a nie inwestorzy długoterminowi.
Zły raport o sprzedaży po 72 godzinach (o ile będzie) oznacza dalsze spadki
Do tego zastanawiam się, czy za tym gigantycznym wolumenem nie stoi sprzedaż akcji przez kogoś kto ma ponad 5% (ma 4 dni robocze na przesłanie raportu)
Chrzanisz i tyle. Jesli wieksOsc akcji w piatek wzięli grajacy na krótko. To wywala wszystko w poniedziałek z niewielka stratą. A jak bie bedzie popytu to nawet oni zawisna a akcje spadna na 10-12. To najgorsze co moze nas czekac
1) W momencie kiedy pisałeś posta PS miał 75 miejsce, a nie 86. Niektóre gry na liście się dublują, dlatego trzeba je pominąć
2) Gustford sprzedawał w piątek? Hahaha :) Jestem na 99% pewien , że Gustford wszystko sprzedał przed premierą. Było to logiczne ze względów , o których i ja pisałem przed premierą. Mieli wystarczjąco dużo czasy , żeby upłynnić wszystko, zresztą spadki kursu przed premierą też cmogły to sugerować
3) 10-12.5 k sprzedązy w 72h? A niby jakim cudem? Bum Simulator miał 19k po 72h. Miał nieco lepszą pozycję na GTS w pierwszy dzień, w kolejne dwa dni miał znacznie gorsze pozycje. W dodatku PS jest sprzedawny w bundlach z innym grami i patrząc po miejscach tych budnle, to tylko przyniosą do niedzieli min 4-5k sprzedaży, a prawdoipodobnie wiecej. Dzisiejsze miejsce na GTS oznaczało min 3 k sprzedązy, wczorajsze minimum 5-6k, w dzień debiutu podobnie, albo ciut wiecej (sprzedaz trwała tylko 9 godzin, od 15-tej) Dziś zapewne PS spadnie poniżej 100-go miejsca, ale to dalej będzie jakieś 2k sprzedanych kopii.
To oczywiście bardzo słąbo, znacznie ponizej oczekiwań. prognoza" 10k po 72h to kompletny absurd i świadczy o zerowej wiedzy nt. gamingu na NC.
Jakakolwiek sprzedaż poniże 15k jest tak mało prawdopodobna, że prawie niemożliwa. Wiele wskazuje na to., że pierwszy raport posprzedażowy poinformuje o co najmniej 20k kopii, a i 25k nie jest wykluczone.
Uczciwie tu pisałem przed premierą, że naganiacze kłamią, manipulują i apelowałem o rozwagę przy zakjupach i zastanowieniu się, czy są fundamenty pod cenę pow. 30zł. Ale uczuciwie pisze i teraz, że jakkolwiek nie jest różowo, to nie będzie tak jak piszą trolle spadkowe, nie ma podstaw fundamentalnych do wielkich spadków w poniedziałek, a gra ma potencjał na dłuższą sprzedaż i bez problemu się zwróci.
Nie ma szans aby sprzedaż po 72h przekroczyła 20k. Z moich estymacji wynika przedział 15k-20k, ale szacuję na blizej 18k brutto, a zatem z uwagi na 14 dniowy okres zwrotu netto będzie jeszcze niżej. Obym się mylił. Gra się zwróci, ale nie szybko. A zysk? A kolejne projekty? Ich flagowy produkt zaliczył taką wtopę. Kolejna słaba spółka na NC. To sa fakty, pytanie co spowodowało tak spektakularną klapę, nic na to nie wskazywało, gra miała statystycznie wszystko aby być sukcesem. Drugi dzień siedzę i analizyję tą i kilkadziesiat innych premier, zaczynam dostrzegać jeden element powtarzajacy się przy porażkach.
2. Po drugie zwroty gry, przy wysokich ocenach graczy nie powinny przekroczyc 10%.
3. Po trzecie są bundle, które, sprzedawały się i sprzedają sie znacznie lepiej niż sądziłem i które wcale nie muszą od razu wpływać na oceny od razu (2 gry do ogrania i przemyślenia sytuacji). Miejsca bundli z Drug Dealer, z GSS i z Thief mozna sprawdzać na gaming analytics. Juz miejsce w ok 400-500 (jeśłi utrzymałoby się przez 24h) to sprzedaż kilkuset kopii dziennie, a przecież taki Drug-prison i obecnie ma 300 miejsce, a w ostatnich dniach mial jeszcze lepsze. Podobnie i GSS-Prison ma obecnie ok 500 miejsca i też miało ciut lepsze
4. Po czwarte Junkyard mial 250 komentarzy po 72h i sprzedaż 19k (czyli wysoki wskaźnik komentarz/kopia)
5. Po piąte miejsce PS na GTS rośnie. Godzinę temu było 95 obecnie 76 (sam sie zdziwiłem) a przed PS jest 20 gier w promocji. Wczoraj były podobne rajdy w górę na GTS , wiec to nie jest tak, że gra tylko spada w przepaść i nic się tam nie dzieje.
6. Po szóste peaki (nie jestem ich fanem, ale coś mówią) też są lepsze niż innych gier, które mialy gorsze premiery od spodziewanych
7. Po siódme - mimo dodatkowych wydatków promocyjnych, PS ma w dalszym ciagu prawie o połowę mniejsze koszty u Succubusa. Jakkolwiek Succubus na początku sprzedawał się lepiej (co mnie zdziwiło), to jednak gdyby PS ustablizował sporzdaż na poziomie 300-500 miejsca GTS , jak obecnie Succubus (a jak pokazują peaki, to jest możliwe, ty bardziej, że temat jest całkiem fajny) to na dłuższę metę, przy niższych kosztach lepiej na tym wyjdzie.. Takie miejsce tok 500-750 sprzedwanych kopii. Dziennie
8. Po ośme - gorszą sprzedaż i wielkie ryzyko kupowania powyżej 30zł mozna było przewidzieć. Opisywałem to grubo przed premierą, wraz z argumentami, czyli IMO nużącym gameplayem, brakiem osobowości więźniów, którzy zachowywali sie jak roboty, irytujacymi rzeczami - jak "uciekający" wiezień , którego nie mozna przeszukać, tak jakby ciezko było w grze zrobić dla wieźnia polecenie `stop`. Gdyby ktoś bardziej popracował nad fabułą, zrobił tym wieźniom historię i osobowość, poprawił irytujące detale, jak ten z przeszukaniem, być może nakreśliłby jakiś wiekszy cel gry i zarabiania kasy, to ze sporym prawdopodobieństwem sprzedaż byłaby zdecydowanie lepsza.
A przed PS 19 gier w promocji. Gołym okiem widać, że jakiś potencjał jest. Moze opóźniony, ale coś się dzieje. Sam jesrtem ciekawy wyników sprzedażowych, ale bardziej tego, co będzie w kolejnych dniach i najkim miejscu GTS ustabilizuje sie sprzedaż gry na long term, bo to jest tak naprawdę kluczowa informacja dla akcjonariuszy a pośrednio i dla branży na NC.
W dokumencie informacyjnym jest informacja o lock-up. Polecam przeczytać, nie trzeba będzie się zastanawiać kto robił obroty. Wiedząc że jesteście leniwi i chciwi informuję - wszystko poza tym co widzicie na FF jest zalockupowane.
Najwyższa pozycja J 11, najwyzsza PS 13. Oczywiście miejsce nie mówi nic dziś dana pozycja to 300-500 sztuk, jutro przy premierach, przecenach itp to 500-700. Zero użyteczności w estymowaniu sprzedazy, rozrzut mało istotny przy 190-200k, bardzo istotny przy 10-30k. Z obserwacji komunikaty PLW prawie zawsze wysoki współczynnik, komunikaty innych spółem już nie, zastanawiajace.
Np. na czwarty dzień (czyli analogicznie do dzisiejszej sytuacji PS) miał na GTS miejsce między #154-257, zdecydowanie gorzej niz obecnie PS (#84-113), nawet uwzględniajac prawdopodobny, późniejszy spadek PS dniu dzisiejszym . I nie wiem czy JS miał jakieś bundle. A PS ma 3 bundle z (na razie) realnym wpływem na sprzedaż. :) Nie jest tak, że jest "zero uzyteczności", szczególnie, że przed PS są obecnie 22 gry promocji. (#69 - 22) Jka na cenę sprzed ponad tygodnia czy wiecej to szału nie ma, ale jak an cenę 15 zł, czy tym bardziej niższą to sytuacja wygląda inaczej, szczególnie gdyby spadek na GTS spowalniał i sprzedaż ustabilizowałaby sie na względnym poziomie. . Tym bardziej, że na BKD było w przeszlosci sporo ruchów spekulacyjnych, a jak wiadomo, historia lubię powtarzać. Jak będzie i jjakie będą poziomy - zobaczymy.
Dodam, że w tej chwili na Twitchu , wg steamdb jest 15k oglądających..
Doprecyzuję, miejsca na GTS zerowa użyteczność przy estymowaniu sprzedaży po 72 godzinach i kolejnych okresach, natomiast pożyteczna przy estymowaniu trendu sprzedaży i rozwoju IP.
..to znaczy, że nie ma znaczenia czy gra ma miejsce 50 czy 500? :)
Bo dokłądnie taki whiosek wynika z tego co napisałeś. :)
A jaka będzie sprzedaż to się przekonamy. Ja twierdzę, że będzie powyżej 20k (licząc razem ze zwrotami), a być może będzie i niespodzianka i zbliży się do 25k.
Nie, taki wniosek nie wynika. Przeczytaj jeszcze raz może zrozumiesz co napisalem a nie co Tobie się wydaje co napisalem. Jak nie zrozumiesz to Twój problem nie mój i nie będę tłumaczył łopatologicznie bo mialem Cię za bardziej rozgarniętego. Pzdr i kończę szkoda czasu.
"Zerowa" to znaczy, że żadna. Czyli, że miejsce nie ma znaczenia. Nie wiem co tu trzeba rozumieć. Sprawdź w słowniku jak masz wątpliwości.
Jak piszesz bzdury, to ja ci to tylko uświadamiam. Mało mnie obchodzi za kogo mnie uważałeś czy uważasz, na pewnie nie będę ci kadził, jak widzę, że piszesz bez sensu. Tłumaczyć nic nie musisz, bo wszystko jest jasne. :)
Gdybyś napisał, że ciezko jest to dokładnei oszacować, że to mogą być takie a takie widełki to ok, bo to byłaby prawda. Ale wyraźnie napisałeś , że zerowa, kolego bardziej ode mnie rozgarnięty. :)
Dobra to jednak ci łopatogicznie wyłożę. Nie napisałem ze miejsce nie ma znaczenia ile się sztuk sprzedało, piszę że na podstawie miejsce na GTS nie da się estymować sztuk sprzedanych, bo 50 miejsce raz to 400 sztuk a innym razem 1k. Pojąłeś czy nadal przekracza to twoje możliwości rozumowania?
Za dużo emocji. Ale jest tak jak piszesz. Wydaje sie ze mimo dosc dobrego miejsca PS sprzedaz jednak jest slabsza niz by moglo wygladac. Ja osoviecie uważam ze problem lezy w tym ze jest po Wyprzedazy halloweenowej. Twraz wiekszosc ludzi ogrywa sobie te gierki kupione na promocjach. Wieksze zakupy zaczna sie za 2 tyg przed Mikołajkami i jak znow pojawia sie wieksze promocje
Sprzedaż słabsza, ale za to cały zysk idzie dla firmy, zobaczymy jaki będzie ogon sprzedażowy. Piątkowa wyprzedaż, to nic innego jak panika. Przecież firma jest rentona, wykazujey zyski, za ten kwartał wynik jest ujemny ale to kwesta promocji prisona. Gra zwróci się na pewno, coś zarobi, panika nieuzasadniona.
Rozumiem mam akcje madmind. Dla mnie realnie patrzac jest bardzo ok. Ale rynek tez powiedział co innego po premierze. Wydaje mi sie ze ostatnio oczekiwania sa strasznie duze. Bardzo pompowane sa przed premierą a potem sie takie cuda dzieja
Przecież nie twierdzę, ze to można dokłądnie wyliczyć, tyle, że rozrzut , przy normalnej sprzedaży i normalnej ilości promocji (bez powszechnych wyprzedaży) nie wynosi 1:3, dla tego samego miejsca na GTS. Róznice (przy porównywalnych warunkach, standardowej ilości promocji) na pewno mogą sięgać kilkudziesięciu procent., ale nie kilkuset.
A cały "problem" polega na tym, że a2a uparł sie na słowo "zerowe", które oznacza to samo co "żadne". I zmiast użyc innego to poszedł w obrażanie mnie, co nie ukrywam, jest dość zabawne. :)
A jeśli "żadne" to znaczy że dwolne miejsce można porównać z dowolnym i to nci nei znaczy. A to byłby kompletny absurd.
Ty nadal nie rozumiesz. Pomimo łopatologicznego wyłożenia.
Pisałeś "..to znaczy, że nie ma znaczenia czy gra ma miejsce 50 czy 500? :)Bo dokłądnie taki whiosek wynika z tego co napisałeś. :)"
Teraz przekręcasz ze o "zerowe" chodziło. Odpuść, nie zrozumialeś, nadinterpretiwałeś zamiast dopytać i kazałes mi w slowniku sprawdzać. Z jednym się zgodzę rozpętałeś gówno burzę zamiast zapytać co mam na myśli, miłego wieczoru idę spędzić bardziej produktywnie czas.
" Jeżeli "zerowa" ..to znaczy, że nie ma znaczenia czy gra ma miejsce 50 czy 500? :)
Bo dokłądnie taki whiosek wynika z tego co napisałeś. :)"
O czym ty piszesz? Co niby przekręcam, skoro słowo "zerowe" było częścią tej wypowiedzi i tego zdania? Zerowe to to samo co żadne. Co tu trzeba tłumaczyć? Przecież dziecko z podstawówki o tym wie,
Używasz niewłaściwych słów, niezgodnie z ich znaczeniem. To nei moja wina, sorry. :)
@J-23 przepraszam, że na tym forum, ale widzę że się orientujesz. Czy analizowałeś sytuację P2Chili i jaki tam scenariusz przewidujesz? Tam na forum są nicki J-23, ale zupełnie inne ip.
Wiem, jest jakiś gościu, który ma nick J23 (podobny, tylko bez kreski). Ale to nie. Nie znam za bardzo tematu. Miałem raz przez chwilkę P2C, ale spólka nie przypadła mi do gustu, na akcjach były dziwne ruchy i papier sprzedałem (z mała stratą).
Jakie sa fakty:
1) koszt produkcji gry 1mln zł (2 x niższy niż PS) 2) przychody z gry dla spółki są podobne jak w BKD, czyli 70% ceny gry (po odjęciu prowizji Steam) 3) wzrost ceny akcji z 13,50 zł (przed debiutem GSS) do 19zł obecnie (szczyt na 23zł) 4) kapitalizacja 60 mln zł
Szczerze powiedziawszy MMSim włączyłem tylko na chwilę, po Twoim poście, żeby zerknac na grafikę. Grafika jest Ok.
Co do samej tematyki gry, to może być ona postrzegana jako podróba CMS. Niby chodzi o motory, ale to jednak jest podobna tematyka. Np. Tank Mechanic Simulator w 9 miesiecy sprzedał się w ilości 125k, co w przypadku P2C dałoby przychody rzędu 4-5 mln zł. Pytanie tylko, czy motory będa tak interesujące jak czołgi, bo wydaje mi sie, że mimo wszystko motory będą sie bardziej kojarzyć z samochodami i CMS (czyli gorzej, bo wiele osób nie będzie chciało mieć 2 podobnych gier) . Z kolei TMS, który wygląda na cos bardziej oryginalnego, ciekawego i odkrywczego.
Owszem są fani motorów, ale czy jest ich aż tak bardzo dużo?
Jak dla mnie, to przy cenie 19 zł dalej jest ryzyko. Jeśli gra sprzeda się w 72h w nie wiem 35k-40k to jest szansa na wzrosty, ale jeśli nie, no to może być róznie, w tym scenariusz BKD, choć może nei tak gwałtowny (bo BKD spadał z wyższej ceny). Jeżeli sprzedaż w 72h byłaby jak w BKD, to jest bardzo duże ryzyko zjazdu do 13zł. Potem byłoby jeszcze gorzej, bo ile PS broni się oruyginalną tematyką, to P2C będzie kolejną grą "mechanika" i ciezko jej będzie sie odbić z dołka, jeśłi w niego wpadnie. Tak sądzę
Poza tym ludzie będą się bali powtórki z BKD i mogą sprzedawać przed premierą, wiec nie wiadomo czy już przed premierą nie będzie słabo. Poza tym kurs P2C szedł do gory jakoś anemicznie, miałem wrażenie, że tylko wtedy jak poszedł BKD i ludzie kupowali go na siłę, żeby za bardzo nie odstawał od BKD. Nie widze w tym papierze dynamiki, ale może tylko mi się tak wydaje.(?)
To oczywiście TYLKO MOJA PRYWATNA OPINIA, więc sie nią nie sugeruj. Nie chcę żeby potem sie okazało, ze jednak gra sprzeda sie dobrze i będziesz miał do mnie prertensje.:) Jeśłi chodzi o mnie - ja bym tego nie kupił bo widze wiećej ryzyka niż szansy an zarobek.
Nie przepadam też za tego typu grami, więc w prolog grał nie będe i cieżko będzie mi ocenic gameplay. Grafika jak wspomniałem - na pierwszy rzut oka - spoko.
Przestań juz pierdzielić, nauczyc się czytac ze zrozumieniem, Napisałem że sumowanie dziennej sprzedazy bo gra była między 50 a 60, a następnego dnia między 100 a 70 a następnego między 130 a 80 jest niemiarodajne i dlatego przydatność zajmowanego miejsca w GTS w tym celu jest zerowe. Kurcze wbijesz sobie coś do łba i idziesz w zaparte, nie przyznasz się tylko przękręcasz i czepiasz się tylko wyrwanego z kontekstu słowa zerowe. Bez odbioru, tak upartego i topornego adwersarza dawna nie mialem, szkoda na ciebie czasu.
.... przekracza twoje możliwości rozumowania? Wiesz co to synonim czy nie wiesz?
Przecież doskonale wiem, ze nie da sie tego dokładnie wyliczyć i że trzeba zastosować widełki. Tyle, że nie ma aż takiego rozrzutu, że raz to jest np 400 , a innym razem 3 razy więcej To bajki. Doskoanle widać to po GSS, gdzie gra przez pewien czas miała (i w sumie dalej ma , pomijając wyprzedaż w Halloween), a liczba komentarzy w tym okresie była bardzo zblizona, odbiegała od średniej najcześciej o 1/3, bardzo rzadko o 1/2. Poważniejsze nieścisłości w liczbie sprzedanych kopii występuja podczas wielkich akcji promocyjnych na Steam i masowych przecen, jak np ta wspomniana, halloweenowa. Wtedy rzeczywiście 200 miejsce może odpowiadać miejscu 50 sprzed promocji i takie porównania nie są miarodajne.
Nie lubię nieprecyzyjnych określeń i uzywania słów w innym znaczniu niż to które mają. Jak wolisz robić z igły widły i g..burzę, zamiast po prostu użyć innego słowa i ochłonąć, to twój problem. Jeszcze chwila i polecisz "kuną" z forum Drago, z powodu zupełnej pierdoły stylistycznej. :)