"Jesli gra znajduje sie na pozycji 150 w rankingu wishlist to ile sztuk moze sie srednio sprzedac wedle statystyk jakimi dysponujesz?
ChatGPT said:
Świetne pytanie – sprzedaż gry względem pozycji na liście życzeń (Steam Wishlist) to temat, który interesuje wielu deweloperów indie. Statystyki nie są oficjalnie publikowane przez Valve, ale na podstawie analiz, raportów od deweloperów oraz danych zbieranych przez analityków rynku (np. Simon Carless, Chris Zukowski, VG Insights, itp.) można przyjąć pewne przybliżenia.
Pozycja 150 na liście globalnej wishlist Steam to naprawdę
topowy poziom. Oto, co możemy założyć:
Szacowana liczba wishlist:
- Top 150 globalnie może oznaczać od 200–500 tysięcy wishlist lub nawet więcej, w zależności od okresu i sezonu (np. promocje, Next Fest, itp.).
- W niektórych przypadkach top 100–150 oznacza nawet 700 tys.+ wishlist, szczególnie blisko premiery.
Współczynnik konwersji wishlist → sprzedaż:
- Średnio 10–20% wishlist przekłada się na sprzedaż w pierwszym miesiącu od premiery (choć są wyjątki w obie strony).
- Dodatkowe czynniki mają duży wpływ: jakość gry, marketing, recenzje, cena, obecność na Festiwalach Steam, itp.
Szacunkowa sprzedaż:
Przyjmując konserwatywnie:
- 300 000 wishlist × 15% konwersji = ok. 45 000 sprzedanych kopii w pierwszym miesiącu.
- W bardziej optymistycznym wariancie:
500 000 wishlist × 20% =
100 000+ kopii."