W ostatnich dniach akcje Vercom są blisko historycznych poziomów i mają realne szanse na ich przebicie. Pomaga w tym dobry sentyment do spółek, które są rentowne i sukcesywnie poprawiają wyniki finansowe.
Taką firmą jest również Vercom. Widać, że organicznie spółka potrafi się dość dynamicznie rozwijać co pokazał zysk EBITDA w 3 kwartale tego roku, który wzrósł o 36 procent do 22 mln zł. Jak wskazał zarząd taki wynik był powyżej wewnętrznych planów, co dobrze wróży rezultatom za bieżący, ostatni kwartał roku. Prezes ocenił, że wypracowane zyski są wysokiej jakości. Zwrócił kolejny raz uwagę, na wysoki poziom konwersji zysku EBITDA na przepływy netto z działalności operacyjnej, który utrzymuje się na poziomie ponad 90 proc.
Dynamicznie o około 20 procent rośnie rok do roku liczba klientów spółki Vercom i obecnie przekracza już 75 tys. (62 tys. w 3 kwartale 2022). Jak usłyszeliśmy to już duża i mocno zdywersyfikowana baza klientów, która dalej będzie rosła. Pomóc w tym może także spora bo prawie 2 mln baza klientów freemium, którzy z czasem mogą zostać płacącymi klientami.
Sprzedaż na rynki zagraniczne to już ponad 60 procent przychodów.
Zarząd spółki dość komfortowo czuje się z obecnym poziomem zadłużenia, które wyraźnie się zmniejsza. Wskaźnik dług netto do zysku EBITDA spadł z poziomu 3 do 0,9 w czym pomaga bieżąca spłata długów oraz porządkowanie grupy (np. sprzedaż za 24 mln zł mniejszościowego pakietu w firmie User.com)
Vercom wciąż chce być spółką dywidendową i należy się liczyć z wyraźnym nominalnym wzrostem dywidendy. Planowany spadek kosztów obsługi zadłużenia przełoży się na dalszy wzrost zysków. Co w połączeniu ze zwiększeniem skali działania i wzrostem bardziej rentownych kanałów (mix produktowy czy rosnące znaczenie komunikacji transakcyjnej) ma pozwolić spółce utrzymać ambitny plan podwajania poziomu zysku EBITDA co dwa lata. To by oznaczało, że w 2024 roku Vercom chce mieć powyżej 100 mln zł zysku EBITDA.
Długoterminowym celem Vercomu jest 1 mln płacących klientów, co w naturalny sposób dalej kieruje spółkę do zagranicznej ekspansji na kluczowych rynkach np. w USA czy Europie Zachodniej. Vercom chce też walczyć o klientów hiszpańskojęzycznych. Pomaga w tym nowa wersja językowa Mailerlite co przynosi już pierwsze pozytywne efekty. Hiszpańską wersję Mailerlite wybiera blisko 15 procent nowych płacących klientów i to zaledwie trzy miesiące po uruchomieniu usługi.
Warto tez wskazać na pracę nad nowymi produktami, wykorzystanie sztucznej inteligencji czy realne kolejne akwizycje dużej spółki porównywalnej do Mailerlite. To pozwala wierzyć, że w kolejnych miesiącach wycena spółki Vercom może dalej systematycznie piąć się w górę.