Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  200,60 zł , zmiana od tamtej pory: -11,81%

Szacunkowe wyniki 11 BIT za 4 kw 2024

Zgłoś do moderatora
Ponieważ dużo osób na tym forum wieszczy złe wyniki firmy 11 bit, postanowiłem przedstawić Wam moje szacunkowe obliczenia.
Nie wiem oczywiście, czy się one sprawdzą i nie mogą stanowić podstawy do podejmowania przez Was decyzji inwestycyjnych, bo są tylko moją prognozą.
Posiłkowałam się raportami finansowymi za półrocze 2024, kwartały 1-3/24 oraz szacunkami VG insight oraz Steamspy, a także raportami ESPI.
Dzięki szacunkom wynikającym z recenzji i ilości graczy można oszacować jakie przychody przyniosła dana gra.

W wynikach finansowych za kwartały 1-3/ 2024, 11 BIT przekazał, że poniższe gry przyniosły następujące przychody:
Frostpunk1 - 22 mln
Frostpunk2- 52 mln
The Thaumaturge - 6.8 mln
Creatures of Ava - 6.00 mln
INDIKA - 4.9 mln
Pozostale - 14.4 mln

I tu jeszcze ważna uwaga. Creatures of Ava (7 sierpnia 24) oraz Indika (2 maja 24) miały poza Frostpunk 2 najpóźniejsze daty wydania, co wpływa na większe przychody w kolejnym kwartale.

I tak opierajac sie na szacunkach z VG Insight oraz Steamspy można ostrożnie przyjąć, że sprzedało się do dzisiaj około 750 000 kopii Frostpunk 2, co licząc po cenach podstawowych daje 150 mln, odliczając 52 mln wskazane w raporcie za kwartały 1-3 oraz fakt, że mamy już kwiecień, za 4 kwartał daje to jakiś 50 mln. Policzyłem po niższej cenie, ponieważ myślę, że reszta ceny z zestawu Delux będzie rozliczana wraz z wejściem nowych DLC.

Z pozostałych gier największym powodzeniem cieszy się Frostpunk1 i on powinien przynieść przychód w wysokości 15 mln.

Jeżeli chodzi o The Thaumartuge, to jest on z 4 marca 2024 i według szacunków zarobił około 11 mln, ponieważ 7 mln było już raportowane, zostaje 4 mln, tak więc za 4 kwartał można szacować 2 mln.

Indika oraz Creatures of Ava powinny finalnie przynieść podobny przychód jak The Thaumartuge, ale ich cykl życiowych zaczął się później, więc powinny przynieść po około 3 mln, więc w sumie 6 mln.

Pozostałe gry powinny przynieść razem w 4 kwartale około 5 mln.

To wszystko daje razem 78 mln.

I na koniec ważna rzecz, które wynika z ESPI. I tak spółka wykaże za 4 kwartał koszt zaniechanych inwestycji w kwocie 50 mln zł oraz zmieniła metodę amotyzacji gry The Alters.

Są to ważne informacje, które dowodzą, że firma ma duże przychody za 4 kwartał. Kwota zaniechanych inwestycji jest traktowana jako koszt uzyskania przychodu, dzięki czemu zmniejszy przychód i zysk, w wyniku czego firma zapłaci mniejszy podatek.

Podobnie jak amortyzacja. Firma widząc, że ma duże przychody zmieniła metodę amrotyzacji na degresywną, dzięki czemu będzie mogła odliczyć od przychodów kwotę 12.5 mln złotych. Gdyby stosowała metodę liniową, mogłaby odliczyć tylko 3 miliony.

Tak więc mając niskie przychody, nie bawiliby się w amortyzację degresywną.

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
11BIT -0,51% 176,90 2025-10-31 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.