Zacznijmy od podstawowych faktów dotyczących survival-horrorów. Jest to nisza gier które mają szklany sufit sprzedażowy do powiedzmy 2-3 mln sztuk w ciągu roku. Takie gry jak Silent Hill, Dead Space mogą się w te rejony zbliżać. Wyjątkiem jest seria RE którą należy traktować tutaj raczej jako wyjątek niż regułę i sprzedaż tych gier może znacznie przekraczać 5mln.
Co ciekawe, gry z serii RE są znacznie wg szacunków rzadziej ocenianie niż te z serii SH. Można szukać powodów ale zostawię to na teraz.
Szacunek który przedstawię jest związany z powiązaniem Cronosa z sprzedażą gier tego typu. Rozkład na poszczególne platformy dla gier tego typu można przyjąć za typowy. Podobnie jak inne gry, można szacować iż na Steamie sprzedało się około 1/4 wszystkich kopii, na PS5 mniej więcej 50% kopii a za pozostałe 25% kopii odpowiada sprzedaż gry na Xboxa, Switcha 2, EPIC store, GOG oraz dająca wielkie nadzieje platforma z szafiru w Chinach kontynentalnych.
Co wiemy na pewno, po 60h (2,5 dnia) po debiucie podstawowej wersji Cronosa (wczesniej była wersja deluxe) BLO wydało espi o sprzedaży ponad 200k kopii w cyfrowej dystrybucji (tak wliczona jest tutaj przedsprzedaż). Doliczając wersje pudełkowe będzie tego trochę więcej. W czacie inwestorskim 30 września Prezes informuje iż spółka jest zadowolona z sprzedaży. Będą podawane kolejne osiągnięte kamienie milowe. Da tez dobrze zarobić informuje Prezes.
No to ile się sprzedało można zapytać, czy osiągnięto zwrot - oto jest pytanie? Czy BLO wzorując się na Konami poda kolejne ilości sprzedaży w sztukach, czy w raportach okresowych, czy będzie kolejny raport bieżący? No BLO to ekipa lubiąca horrory, taki horror czy dreszczowiec nam akcjonariuszom firma funduje.
Jutro raport, dowiemy się mam nadzieję ile się sprzedało kopii gry we wrześniu. No ale ile na dzisiaj?
Analizując przyrost opinii/recenzji na głownych platformach sprzedażowych, biorąc pod uwagę typ gry i dane hostoryczne gier tego typu, szacuję sprzedaż gry na dzisiaj w liczbie minimum 650k sztuk.
Teraz się obruszą niektórzy, gdzie espi o zwrocie, chłop oszalał, max 350k się sprzedało!! No może być i 800k a może 300k przeciez, przecież to tylko szacunek.
Prezes informuje że firma na tej grze bardzo dobrze zarobi, no to jeśli dobrze zarobi, to znaczy że sukces.
Jeśli ktoś grał w Lofy, BW czy choćby The Medium,a teraz poznał SH2 i Cronosa to wie, że firma się mocno rozwineła.
To nie jest żadna porada inwestycyjna. Wrzuciłem swoje przemyślenia bo były takie sugestie by to zrobić.
Such is our calling