Uwzględniając niekorzystne różnice kursowe w 2Q, powiększoną pod koniec kwartału flotę i spadek cen paliwa w 3Q, 2Q był dobry (najlepszy w historii spółki :
"– 2Q’24 tak jak się tego spodziewaliśmy, okazał się najlepszym drugim kwartałem w historii spółki, a odczyty zaraportowane na wszystkich liniach wynikowych zdołały przebić nasze oczekiwania i konsensus. W związku z dalszą rozbudową floty i zwiększeniem operacji lotniczych o blisko 11 proc. r/r urosły przychody przewoźnika osiągając poziom 772,6 mln PLN. Natomiast dzięki niższym cenom paliwa jak i mniejszej liczbie realizowanych przeglądów floty (kumulacja w dwóch kwartałach vs trzech rok temu) poprawie r/r uległa marża brutto ze sprzedaży. Rozbudowa zdolności przewozowych przełożyła się na wzrost amortyzacji do poziomu 64,5 mln zł (+9 proc. r/r). W omawianym okresie EBITDA przewoźnika sięgnęła 152,0 mln zł (+13 proc. r/r). Najbardziej in plus od naszych estymacji odchylił się skoryg. zysk netto, który w 2Q’24 wyniósł 58,9 mln zł (+44,9 proc. r/r), co odbieramy lekko pozytywnie. Różnica vs nasze prognozy wynika w głównej mierze z przychodów finansowych (efekt transakcji SWAP = 3,4 mln zł). W 2Q’24 cash flow z działalności operacyjnej wyniósł 295,7 mln zł i był wyższy o ponad 5 proc. r/r. Na koniec czerwca’24 grupa miała 294,2 mln zł środków pieniężnych i pozostałych aktywów finansowych (+91,0 mln PLN q/q). Przewoźnik obserwuje utrzymujący się bardzo wysoki popyt na swoje usługi – komentuje Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM"
Pomimo sporo niższego r/r kursu usd/pln, który wpłynie negatywnie na przychody (lekko pozytywnie na koszty), trwający 3q24 powinien być rekordowy (zarówno operacyjnie, jak i na poziomie zysku netto). Większa własna flota (choć pewnie będą zmuszeni jakieś samoloty wynająć), większa liczba operacji lotniczych, spadające ceny paliwa oraz dodatnie różnice z wyceny bilansowej (od początku kwartału kurs usd/pln spada ponad 4%), mogą się przełożyć na rekordowy kwartalny zysk netto (bez szczegółowych wyliczeń, może to być nawet 150 mln). Rok temu (w 3q23) spółka miała 57 mln, ale zyski obciążyło 77 mln ujemnych (bilansowych) różnic kursowych.