Turcja umacnia swoją pozycję w globalnej logistyce, wypierając Rosję z rynku euroazjatyckiego.
Turcja rozpoczęła budowę 224-kilometrowej linii kolejowej Kars-Igdir-Aralık-Dilujü, która stanie się częścią Korytarza Zangezur i włączy kraj do „Środkowego Korytarza” – alternatywnego szlaku lądowego między Chinami i Europą omijającego Rosję.https://u.newsua.one/uploads/images/default/1756131667115.webpKoszt projektu szacuje się na 2,8 miliarda dolarów, a jego ukończenie planowane jest na 2029 rok. Kolej będzie miała przepustowość do 15 milionów ton ładunków i 5,5 miliona pasażerów rocznie. Budowa obejmuje pięć tuneli, każdy o długości 20 km, trzy wiadukty i dziesiątki mostów.
W ten sposób Ankara umacnia swoją rolę kluczowego korytarza tranzytowego między Azją a Europą. Linia połączy bezpośrednio Turcję z Nachiczewanem przez Azerbejdżan, co wzmocni integrację gospodarczą Kaukazu i Azji Środkowej.
Projekt, który stworzy do 15 000 miejsc pracy i może zwiększyć PKB wschodniej Anatolii o 5–7%, jest w stanie skrócić czas dostawy towarów z Azji do Europy o 10–15 dni. Co najważniejsze, wypiera on przepływy towarowe z tras rosyjskich i irańskich, podważając pozycję Moskwy na euroazjatyckim rynku transportowym.
czym prędzej putin rosję doprowadzi do średniowiecza tym szybciej świat odżyje , bo w rosji będzie walka o kanister paliwa.
"Walka o Ogień" i zamurowany świat . Czy Korea Północna będzie pomagała dalej , skoro widzi co sojusz z upadłym mocarstwem znaczy - nic tylko jedni "terroryści chcą wszystkiego nie dając nic"