Dnia 2020-05-23 o godz. 10:25 ~investingrowth napisał(a):
> Spójrz na wynik netto za 2016, 2017, 2018 i 2019 to zobaczysz z jak dobrze zarządzaną firmą mamy do czynienia. Wyniki w każdym roku o kilkanaście milionów wyższe. (Ze względu na sezonowość nie każdy kwartał generuje zysk). Będę zadowolony jeśli ten rok zakończy się na małym plusie i firma pozyska nowych klientów, nowe rynki. Wtedy w 2021 będzie mieć szansę na kolejny rekordowy wynik w okolicy 100 mln zł co powinno dać kapitalizację na poziomie ok. 1.5 mld zł.
Spółka jest bardzo dobrze zarządzana, to fakt. Natomiast sytuacja w branży jest fatalna i tego niestety nic nie zmieni. Wynik za Q1 nie pokaże nawet ułamka skali problemu, bo Q1 nie zostało dotknięte COVID-em. Co więcej, nawet wynik za Q2 nie będzie jeszcze decydujący, bo w lotnictwie najważniejszy jest Q3 - w tym okresie są żniwa i największy ruch, a jak będzie teraz? To jest potężny znak zapytania. Ruch nie wróci 1:1, a o dodatkowych zyskach nie może być mowy. Moim zdaniem kurs może krótkookresowo wzrosnąć, ale spadnie po prezentacji wyniku Q2 i być może swój dół zaliczy nawet po Q3. To nie jest dobry okres do inwestycji w linie lotnicze, bo spadki mogą być jeszcze przed nami. Jak ktoś inwestuje długookresowo (na min 2-3 lata) to nie ma potrzeby się martwić, bo ENT wróci na ścieżkę wzrostu prędzej lub później. To spółka skazana na sukces, ale osoby ze słabymi nerwami mogą nie wytrzymać spadków jak w połowie marca...