Cześć,
dzięki za wątek. Myślę, że warto tu dodać, że Facebook to platforma o szerokim spektrum (Messenger, Instagram, WhatsApp) co sprawia, że to tak silny kanał. Messenger i rozwój botów idzie w kierunku utrzymania i wsparcia obsługi klienta. Facebook już zapowiedział zmiany na 15 stycznia w obrębie Messengera, gdzie nie będzie można już wysyłać wiadomości po upływie 24 godzin od ostatniej interakcji użytkownik – wszelkie personalne i biznesowe newslettery w Messengerze zostaną wyłączone.
Dodatkowo chatboty mogą wspierać działania wew. organizacji, które oszczędzają czas, a w efekcie pieniądze. Są też boty typowo webe poza Messengerem. Nie wspominając o Asystentach Głosowych.
Tego typu zmiany wspierają m.in. obsługę klienta, proces utrzymania klienta za pomocą chociażby integracji z Messengerem do alertów. To działania wspierające „opiekę” użytkownika znajdującego się w lejku. Myślę, że w tym kontekście rozwój botów jest mierzony trochę szerzej niż Facebook.
Dzięki za wątek, pozdro :)
Mateusz Czech