Na grze już "zarobili" trochę poprzez częściowe obciążenie Take-Two kosztami rozwiązania umowy. Zgodnie z ESPI kredyt 12 mln $ wystarczy w CAŁOŚCI na spłatę Take-Two, i wystarczy DODATKOWO na marketing, oraz INNE koszty, np. Silent Hill 1.
A zatem koszty Bloobera znacznego zaawansowania gry w połowie 2024 to mniej niż 12 mln $, nawet jeśli z faktur wynika więcej - po prostu za więcej zapłacił Take-Two i tego nie odzyska.
Marketing to nie trailery po 5 mln $, jak piszą tu niektóre oszołomy, ale zważywszy na sezon wakacyjny i kilka game-playów i wywiadów, to jakieś grosze.
Do tego 30 mln zł dotacja!
A zatem rzeczywiste koszty z wewnętrznego budżetu Bloober, łącznie z dotychczasowym symbolicznym marketingiem, to może być kilkanaście mionów złotych.
Zapewne wierzą w dobre oceny gry, i planują zintensyfikować marketing opierając się na korzystnych recenzjach tuż przed premierą i po niej.
Załóżmy że koszty rzeczywiste z marketingiem to 30 mln zł. Przy cenie gry średniej 50 $, i potrąceniu marży przez sklepy 30%, do spółki trafi ok. 110 zł, a więc wystarczy sprzedać 270 tys. gier aby zwróciły się koszty.
Zarząd spółki Bloober Team S.A. z siedzibą w Krakowie („Spółka” lub “Emitent”) informuje, że w dniu 18 lutego 2025 r. Spółka zawarła z Santander Bank Polska S.A. z siedzibą w Warszawie (“Bank”) umowę kredytu obrotowego na kwotę 12 000 000 USD („Kredyt”). Kredyt został udzielony na okres do dnia 31 marca 2027 r. w walucie USD. Głównym celem przeznaczenia środków finansowych z Kredytu są działania wydawnicze i marketingowe związane z grą Spółki o nazwie “Cronos: the New Dawn” (“Gra”) oraz rozliczenie wynagrodzenia wynikającego z porozumienia w sprawie warunków zakończenia współpracy, o którym Emitent informował raportem bieżącym ESPI nr 21/2024 z dnia 7 sierpnia 2024 r.