Avia nie wiem czy to dobrze liczysz Podatek 15 % jest jest na Litwie i przy tej stawce płacony był podatek od leasingu 16 samolotów Ale ponieważ podatek jest naliczany od dochodów Avii na Litwie to nie możemy obliczyć tak zysku .Nie mamy raportów jednostkowych , ale napewno ( 2 A321 i 1 A319 ) został sprzedany przez córkę Avia B08 Bermudy a tam jest raj podatkowy i tam zzapłacono znacznie mniej podatku . Wiemy że w dolarach mamy dochody z przeszacowania 25 mln USD W raporcie mamy zaksięgowany zakup przez Dykks investments Boeinga 737 za 1,8 mln Usd na dzień nabycia a ten samolot kosztuje 1o mln USD . (Taka była wartość na przesyłce cargo z Trasareo ). Przeszacowanie 8 mln 25 - 8 i zostaje 17 mln , ale tutaj było jeszcze jedno przeszacowanie wartośći w dolarach na korzysć 5 mln przeszacowania w USD(w euro na stratę)
Strata wynika z księgowania wszystkich zakupów w euro przy takim księgowaniu nie ma zysku tylko jest strata Oczywiście gdyby trasakcje były wykonywane taka jak księgują w Euro to mamy stratę nie tylko księgową ale rzeczywistą bo kupili $ A321 za 115 M Euro a samoloty są warte teraz 110 M Euro Strata 5 M Euro Zakupili samoloty do sprzedaży za 40 M Eur i spowodu spadku warośći tych samolotów w Euro ( depracjacja Euro w tym czasie) sprzedali za 40 M Euro zero zysku . Nie widzę innej możliwości różnicy dodatkowych dochodów między walutą Euro a USD . Zysk nigdzie nie poszedł nie ma go przy księgowaniu w Euro a taki obowiązek ma Avia )
Patrząc na bilans mam nadzieje że dobrze księgują chyba żadna spółka nie powstydziła by się takiego bilansu a u nas bee http://www.biznesradar.pl/raporty-finansowe-bilans/AVIAAM,Q,0 Najważniejsze mamy wzrost kapitału własnego w stosunku do 3 Q o 105 M PLN ( dokładnie tyle co przychód z przeszacowania wartości 25 M USD )