Osiągnięcie tak imponujących wyników w 2022 roku, to efekt wieloletniej pracy, rozbudowy zespołów developerskich w FE i spółkach, w których posiada zaangażowanie kapitałowe, oraz działu marketingu i działu wydawniczego. Mamy silne podstawy do dalszego wzrostu, dlatego nie zwalniamy tempa. Przygotowujemy się do realizacji kolejnych tytułów i negocjujemy pozyskanie dalszych o potencjale sprzedaży, który w naszej ocenie znacznie przekracza potencjał sprzedażowy istotnych tytułów ujawnionych do tej pory. Zgodnie z przyjętą polityką informacyjną będziemy prezentować kolejne tytuły, gdy będzie rozpoczynała się ich kampania marketingowa.
Na dzień 31.12.2022 r. wartość pozycji zmiana stanu produktów w RZiS Spółki wynosiła 4.988 tys. zł i była wyższa o 79,0% (2.186 tys. zł) w porównaniu do jej wartości za 2021 rok. Wzrost zmiany stanu produktów do rekordowej wartości na koniec 2022 roku odzwierciedla rosnący poziom inwestycji w produkcje kontynuowane i nowe. Emitent realizuje tytuły zgodnie planem produkcyjnym, w tym także tytuły jeszcze niezapowiedziane. Wszystkie produkcje, w tym przede wszystkim z segmentu gier remake, mają istotnie większe budżety produkcyjne, a także większe potencjały sprzedażowe.
Zarząd Spółki oczekuje, że utrzymujący się wysoki i rosnący poziom nakładów z 2022 roku na przygotowanie istotnych tytułów, które będą miały premiery w 2023 i 2024 roku, przełoży się na dalszy wzrost przychodów ze sprzedaży, a także wzrost zysków operacyjnych i wpływów pieniężnych do Spółki. Emitent zapowiedział premiery w 2023 roku dwóch istotnych tytułów gier: „Magical Drop VI” na PC oraz konsole Nintendo Switch oraz „FRONT MISSION 2: Remake” na konsole Nintendo Switch.
Spółka, tworzy własne gry, zajmuje się portowaniem gier oraz produkcją gier typu remake. Portowanie gier i produkcję gier remake zleca także podmiotom zewnętrznym, w których posiada zaangażowanie kapitałowe, np. MegaPixel Studio S.A. czy Storm Trident S.A. Największe inwestycje wiążą się z produkcjami gier remake, zwłaszcza o dłuższym czasie rozgrywki jak w przypadku FRONT MISSION 1st: Remake oraz FRONT MISSION 2: Remake.
Realizacja przedmiotowych produkcji wymaga poniesienia przez Emitenta najwyższych nakładów finansowych w historii prowadzonej przez niego działalności. W związku z tym, i biorąc pod uwagę, że istnieje ryzyko: nieukończenia tych projektów, bądź znaczącego opóźnienia ich realizacji, bądź braku możliwości uzyskania pełnego ich finansowania, bądź wystąpienia kosztów produkcji wyższych w stosunku do zaplanowanych i nie pokrytych przez zaplanowane przychody, to Spółka może ponieść straty istotnie pomniejszające jej wyniki finansowe. Spółka prowadzi stały monitoring realizacji tych tytułów i dokłada wszelkich starań, aby dotrzymać ustalonych terminów ww. premier gier, gdyż są one jednymi z najbardziej oczekiwanych przez graczy na świecie i mogę fundamentalnie zmienić pozycję finansową.
to taki zarys najważniejszych informacji dla mnie, nie wiem czy mamy to samo spostrzeżenie :)