Bardzo ciekawe przetargi. Pytanie, czy przetarg będzie na EZT-y 3-członowe, bo takie przeszły homologację. :-/
Ale zwłaszcza pierwszy przetarg jest na EZT-y o max prędkości zamówienie do 160 km/h, gdzie Impulsy 2 mają właśnie taką homologację. Czyli ważne będzie co dokładnie zamawiają.
A z bujania w obłokach po wygranej:
Dostawy 2 x po 19 szt EZT-ów jest jak najbardziej w zasięgu mocy produkcyjnych Newagu. Nie zapominajmy, że w Nowym Sączu budowane są nowe hale. No i skala wymagająca kredytowania / płynności też w zasięgu Newagu. Bo jeśli pierwszy przetarg na 38 EZT-ów ma być na kwotę około 1,1 mld Euro / 2 etapy, to jest po 2 mld zł na etap kontraktu. Newag jest w stanie to przełknąć.
A P. Jakubas informował, że oczekuje w najbliższych latach wydajności / obrotów na poziomie 2 mld zł rocznie, a tu zwyżka obrotów by wynikała nie tyle z zarobienia po pachy w walce w błocie z PESĄ, co z większej marży na cywilizowanym kontrakcie.
I to akcjonariusze powinni zauważyć. Gdyby Newag ten pierwszy przetarg na 38 EZT-ów wygrał, byłaby to genialna informacja dla przyszłych zysków netto = dla akcjonariuszy.
Drugi przetarg? Raczej dla większych.