tutaj pojawia się pewien problem bo Presspublica podkreśla w wycenie wartość marek (nie tylko gazety Rzeczpospolita ale też produkty (lista 500 itp))
Jednak jeżeli chodzi o trendy to również w Pressbublica środek ciężkości przenosi się na internet (sama gazeta Rzeczpospolita hitorycznie mocno straciła do ok. 55 tys płatnych wydań w tym nieco ponad 7 tys gazet drukowanych)
Tym samym gazeta Rzeczpospolita jest tym aktywem nieporównywalnym z grupą PTWP jednak pytanie brzmi czy spadająca sprzedaż (na przestrzeni ostatnich lat) gazety jest atutem czy dyskontem in minus? i ew. które aktywo PTWP mogłoby równoważyć markę 'Rzeczpospolita'?
Względnie PTWP nie ma porównywalnego aktywa i w związku z tym robimy dyskonto in plus dla grupy Pressbulica no ale automatycznie powstaje pytanie o wielkość tego dyskonta? i czy jedno aktywo jakim jest marka 'Rzeczpospolita' uzasadnia tak wielkie dyskonta? (sugerując się wynikami można to ocenić na 25 mln i 3 mln EBITDA (różnica w wynikach po I półroczu)
Natomiast jeżeli chodzi wyłącznie o serwisy internetowe oraz o budowane aktywa eventowe to tutaj umacnia się przewaga PTWP