Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  2,31 zł , zmiana od tamtej pory: -5,41%

Re: Podsumowane czatu

Zgłoś do moderatora
Również nie wierzę w możliwość odzyskania pieniędzy z AiG. @Klin dzięki za , jak zwykle , wyważoną opinię i trzeźwe spojrzenie na sytuację rynkową. Całkowicie się zgadzam. Co do samej sytuacji w liczbach , a nie wykresach, to jesteśmy w okolicach 150mln złotych kapitalizacji. Na wczorajszej prezentacji dowiedzieliśmy się ,że dalszych emisji spółka na razie nie planuje. Potwierdzone też zostały informacje o tym,że Lyrical pokryje lwią część budżetu produkcyjnego, łącznie z rozliczeniem Private Division oraz budżet marketingowy. OML moim zdaniem będzie miał do rozliczenia w takim przypadku ok.10-15 mln zł i to będzie koszt do rozliczenia w raportach finansowych po premierze VM. Drugi kluczowy parametr to udział w sprzedaży - moim zdaniem będzie to 60% przychodów.
Zakładając średni przychód z kopii na poziomie 85zł (uwzględniam zniżki ) w 1 roku sprzedaży udział OML wyniósłby zatem ok.50zł. Break even point dla OML w takiej konfiguracji to maksymalnie 300tys.kopii, a 1mln kopii to zysk w okolicach 30mln zł, czyli w okolicach najlepszych wyników 11bit (wycena 450mln) i kilkadziesiąt % powyżej najlepszych rocznych wyników Bloobera.
Prawdopodobieństwo sprzedaży 1mln kopii w rok na 3 platformach oceniam jako bardzo wysokie . Reveal przebiegł bardzo pomyślnie . VM ma kilkukrotnie lepszy start na steamie niż Lies of P czy Khazan. Lies of P sprzedał ponad 3mln kopii w niecałe 2 lata, Khazan na samym steamie sprzedał 0.4mln w pół roku, a na PS5 ma 16k opinii więc wg średniej rynkowej odpowiada to 0.8mln kopii. Łącznie 1.2mln kopii w nieco ponad pół roku.
Dlatego uważam,że 1mln kopii w rok na 3 platformach i przy dobrych ocenach to jest absolutne minimum z szansą na podwojenie tego wyniku co dałoby zysk netto w okolicach 75mln zł w 4 kwartały od debiutu gry, czyli 2 krotność najlepszego historycznego wyniku 11bit, kiedy miał wycenę przekraczającą 1.5mld. Zresztą powtarzalny c/z 20 to taki poziom równowagi dla tej branży, kiedy kurz opadnie po przetaczającym się przez cały zachodni gamedev kryzysie. I w takiej potencjalnej sytuacji pojawi się na rynku Swift korzystający z bogatego know how płynącego z Ghostrunnera, z multiplayerem i szansą na zawojowanie kolejnej części rynku.
Pozdrawiam

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
ONEMORE -7,61% 2,19 2025-10-28 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.