W ścisłym centrum Krakowa powstaje prestiżowy kompleks apartamentowo – biurowy, którego całkowita powierzchnia użytkowa wyniesie prawie 100 tysięcy m2. Wartość inwestycji szacowana jest na miliard złotych. Inwestor, spółka KCI Krowodrza, ma na swoim koncie tak prestiżowe realizacje, jak Kamienice: „Wrocław”, „Gdańsk” i „Poznań”. Głównym udziałowcem KCI Krowodrza jest Jupiter Narodowy Fundusz Inwestycyjny S.A.
budynek
herb
Kompleks znajduje się w dzielnicy Krowodrza, bardzo blisko Rynku Głównego i Starego Miasta oraz Krakowskiego Centrum Komunikacyjnego. Jednocześnie, bliskość Alej Trzech Wieszczy, zapewnia doskonałą komunikację samochodową.
Kompozycja urbanistyczna stworzona została z układu budynków o wysokości 6 - 11 kondygnacji, tworzących zielone wnętrza urbanistyczne. Wybudowane wzdłuż projektowanych ulic budynki, będą wznosiły się tarasowo od ulicy Wrocławskiej w kierunku północnym. Od północy przewiduje się zwarte pierzeje wysokich brył, osłaniających akustycznie budynki mieszkalne. Mieszkania w tych budynkach orientowane będą na południe – od strony linii kolejowej powstaną natomiast budynki biurowe (ewentualnie sportowo-rekreacyjne, połączone z kubaturami mieszkaniowymi).
W centrum kompleksu powstanie foremny plac miejski obudowany amfiladą, w obrębie którego, w segmentach parterowych, umiejscowione zostaną lokale usługowe. Rozbudowane partery usługowe przewiduje się również w pierzei ulicy Wrocławskiej i wzdłuż drogi wewnętrznej łączącej plac z ulicą Wrocławską.
W kompozycji urbanistycznej planuje się także zwartą pierzeję miejską wzdłuż ulicy Wrocławskiej (o zróżnicowanej wysokości od 5 do 6 kondygnacji) z narożnikiem ulic Racławicka - Wrocławska (8-9 kondygnacji) – odpowiednik budynków 11 kondygnacyjnych po przeciwnej stronie ulicy.
Budynki mieszkalne zaprojektowano jako zróżnicowane bryły od 6 do 11 kondygnacji nadziemnych, obniżających się miejscowo do 4-5 kondygnacji. Bryły budynków rozczłonkowane, uskokowe, z tarasami i płaskimi. W przyziemiu kubatury umiejscowione zostaną wielostanowiskowe garaże, halle wejściowe, pomieszczenia rekreacyjne i lokale usługowe. W części podziemnej powstaną także garaże wielostanowiskowe. Wjazd do zespołu odbywać się będzie z ulicy Racławickiej (wjazdy projektowane) i z ulicy Wrocławskiej (wjazdy istniejące) oraz poprzez układ komunikacyjny części wschodniej, będącej w trakcie realizacji (poprzez drogi wewnętrzne i ulicę Poznańską)