Forum Ogólne

Re: Likwidacja czy zawieszenie działalności

Zgłoś do moderatora
"Na przedsiębiorcę nałożony został obowiązek zgłaszania w ewidencji zmian nie tylko prawnych, ale i faktycznych. Skoro tak, to okresowe zaprzestanie prowadzenia działalności z różnych przyczyn (np. choroby, urlopu, wyjazdu itp.) powinno być do ewidencji zgłoszone i wpisane."

Ciekawi mnie również to, czy organy ewidencyjne technicznie przygotowane były do odbierania od osób zaewidencjonowanych przerw z tytułu choroby, wyjazdu, urlopu, itp.? Nawiasem mówiąc, co to za wolność gospodarcza, kiedy trzeba w organie ewidencyjnym zgłaszać o każdej gorączce i wyjeździe do cioci na imieniny!?
Czy po takiej przerwie pobierana byłaby opłata ewidencyjna, którą trzeba było wpłacać za wpis rozpoczynając działalność?
Dlaczego ZUS nie poinformował nas o tym w swoim biuletynie? Dlaczego nikt o tym nie informował?

Ciekawi mnie również i to - dlaczego ZUS odbierał od nas druki ZUA i ZFA bez wymaganych prawem dokumentów NIP i REGON, traktując nas tym samym jako osoby, które działalność kontynują?
Art. 43 ust. 3a. "Do zgłoszenia, o którym mowa w ust. 3, płatnik składek jest zobowiązany dołączyć kopie decyzji urzędu skarbowego o nadaniu numeru NIP i zaświadczenia urzędu statystycznego o nadaniu aktualnego numeru REGON."
Pozdrawiam-gośka