Forum Giełda +Dodaj wątek

Re: Krótki komentarz.

Zgłoś do moderatora
Błąd afirmacji to teoria troszkę jednostronna i nie oddaje w pełni postaw inwestorów. Dotyczy tylko filtrowania informacji a nie kształtowania postaw.
Pan dr Buczek mówi:

"Przykładowo inwestor, który dokonał zakupu określonych akcji, będzie koncentrować się na argumentach przemawiających za tą decyzją, chociaż analiza innych danych mogłaby prowadzić do odmiennych wniosków"

Teoria Dysonansu jest o tyle pełniejsza że mówi też o drugiej stronie czyli postawie inwestora który nie kupił lub sprzedał akcje. Będzie się on oczywiście utwierdzał w przekonaniu że dobrze zrobił.

Błąd afirmacji wynika niejako z teorii dysonansu tylko inaczej się nazywa.
Zapytaj gościa który przed chwilą kupił w salonie Forda co myśli o Oplu :))

Takie błędy popełniamy wszyscy na codzień (polityka, ekonomia, praca) i widać jak zmieniają się postawy w zależności od wcześniej podjętej decyzji.

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
ATONHT 0,00% 0,18 2022-05-26 02:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.