Dnia 2017-04-06 o godz. 17:08 ~wnp napisał(a):
> http://logistyka.wnp.pl/siemens-najwieksze-firmy-kolejowe-wrocily-do-planow-wymiany-taboru,295705_1_0_0.html
> > Kto umie czytać i choć troche myśli wie co robić.
No niekoniecznie, bo z tego tekstu nie wynika nic poza chciejstwem menadżera z Siemensa, by kupować nowe drogie technologicznie zaawansowane produkty w świetle sporego rynku w Polsce. Nie wiadomo, czy ten rynek postawi na jakość, którą chwali się Siemens mówiąc również o Newagu: "Przed tymi firmami jednak sporo do zrobienia, by mogły oferować najnowocześniejsze pojazdy i sprostać wymogom konkurencji nie tylko na rynku polskim, ale także zagranicznym", czy jednak, z powodu ograniczania środków dotacyjnych (np. sprawa NUTS II i Kraków) i w związku z nową polityką zakupową min. 40% z Polski, postawią na polskie produkty i remonty starych (Koleje Regionalne). Nie wiadomo też, kiedy Newagowi uda się uzyskać homologację dla swoich produktów w Niemczech. We Włoszech dopuszczenie Impulsa II miało być w I kw 2017, a nie ma. Dobrze pamiętam?
Dla mnie kluczowe będzie uznanie międzynarodowe Impulsa II i znacznie mocniejsze, wejście Newagu na międzynarodowy rynek lokomotyw. Jak Newag zacznie wygrywać swoimi lokomotywami z np. Vectronem, uznam, że to kluczowy przełom również w obszarze marży.
A co do spraw bieżących, cóż C/Z powyżej 15 a C/WK powyżej 2,00, 18 zł raczej jeszcze nie przebije, chociaż rysunek wygląda bardzo obiecująco. Tylko ile razy już tak było, by po chwili wrócić? Wiedzą to wszyscy, którzy dłużej obserwują różne "tiki" i "triki" spółdzielni.