Odpowiadając po części na Twoje pytanie dlaczego Zarząd nie mógł uzyskać tych danych:
Zarząd jednak chciałby wskazać, że w szczególności nie było już możliwe uzyskanie od banków i kontrahentów wskazanych przez Audytora niezależnych potwierdzeń. W spółce zmienił się zarząd, zmieniano banki obsługujące jednostki, a także dokonano zmiany biura rachunkowego. Zarząd uznał, że nie jest już celowe uzyskiwanie dostępu do zamkniętych już rachunków bankowych, czy pisanie wniosków do kontrahentów z którymi zakończono współpracę. Wpływ na to miały w głównej mierze
upływ czasu i brak bieżących danych kontaktowych. Drugą istotną przyczyną była też dbałość o reputację jednostki. Audytor żądał informacji i wyjaśnień dotyczących transakcji np. zakupu udziałów w spółkach, a także informacji, czy udziały te nie były np. przedmiotem zastawu. Wobec tego, że w spółce doszło do zmian personalnych, obecny Zarząd nie mógł się wypowiedzieć na temat doprecyzowania i uściślenia zapisów. Na równi z Audytorem uzyskiwał wiedzę z tych samych dokumentów co Audytor, gdyż osoby, które pracowały w momencie zaistnienia zdarzeń nie były już dostępne. Uzyskiwanie informacji było procesem kosztownym i czasochłonnym.