Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  2,30 zł , zmiana od tamtej pory: -60,87%
Pani poseł Gill-Piątek skerowała zresztą Interpelację nr 41226 do ministra w maju 2023 i do tej pory czeka na odpowiedź !!

W ciągu ostatnich miesięcy w Polsce nagłośnione były przypadki wjazdów pociągów na niewłaściwe perony – szczęśliwie bez katastrof – również do uniknięcia po uruchomieniu sytemu ERTMS/GSM-R.

W związku z tym zwracam się do Pana Ministra z pytaniami:

Jaki jest poziom zaawansowania wykonania przedmiotowej umowy na koniec jej obowiązywania oraz czy kontrakt zostanie dokończony – jeśli nie w obowiązującym terminie, to w jakim?
Czy zagrożone jest całkowite przejście na łączność cyfrową na torach PKP w terminie do 1 stycznia 2025 roku?
Kiedy jest przewidziana certyfikacja systemu na linii Warszawa – Radom? Brak certyfikacji uniemożliwia przyspieszenie pociągów na tej linii – szczególnie ważne wobec uruchomienia lotniska w Radomiu. Czy system GSM-R jest już całkowicie oddany do użytku na tej linii?
Czy wobec opóźnień w wykonaniu systemu GSM-R podjęte zostały rozmowy z UE na temat przedłużenia finansowania kontraktu, czy też ministerstwo liczy się z utratą ponad 1 mld zł dotacji?
Jak zareagowały PKP PLK na problemy z wykonaniem umowy sygnalizowane w czerwcu 2022 r. w sprawozdaniu z wykonania Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r., kiedy raportowano niewielkie zaawansowanie robót budowlanych?
Jaka jest przyczyna opóźnień?
Jedna z firm konsorcjum wykonującego zlecenie ogłosiła upadłość i jest w trakcie restrukturyzacji – czy będzie miało to wpływ na wykonanie kontraktu?
Czy przygotowano finansowanie na kontynuację inwestycji (aneksy lub nowe umowy) związane z inflacją i gwałtownym wzrostem kosztów? W jakiej wysokości są dodatkowe koszty z tym związane?
Jaki był poziom bezpieczeństwa na polskich torach w ostatnim roku (zdarzenia, wypadki, ofiary)?
Jak wobec tego Pan Minister widzi wykonanie planów kolei dużych prędkości dla potrzeb CPK wobec doświadczeń z opóźnieniami w wymagającej infrastrukturze GSM-R, która jest niezbędna dla kolei dużych prędkości? Czy przewidziane jest wobec tego złagodzenie przepisów – umożliwienie prowadzenia pociągów z prędkościami 160 km/h i wyżej bez infrastruktury GSM-R i systemów ERTSM?
Z poważaniem

Hanna Gill-Piątek
Posłanka na Sejm RP

https://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/interpelacja.xsp?documentId=A56C3A5C758D11E7C12589AD0046A1A6

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
COMPREMUM -2,60% 0,90 2025-10-31 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.