Dnia 2025-09-09 o godz. 10:11 ~Gracz napisał(a):
> Źle, bo budżet prawie 100 milionow. A sprzedaz bedzie spadac, podobnie jak cena gry.
> >
> > Jakby ta gre zrobilo dwoch stazystow w piwnicy za milion to OK, bylby fajny zysk dla spolki. Ale tu cale studio siedzialo nad tym latami. Koszty olbrzymie.
A skąd kolega wytrzasnął 100 milionów?? W Wałęsę się bawisz:
Polecam analizę spółki:
https://fundpubliczny.substack.com/p/analiza-spoki-bloober-team-sa?r=6bzr9x&utm_campaign=post&utm_medium=web&triedRedirect=true
Całkowity koszt gry po uwzględnieniu dotacji i oszczędności:
105 mln zł (budżet) – 36 mln zł (dotacje) – 35 mln zł (zysk na umowie z PD) = 34 mln zł
Cytuję: "Przy koszcie własnym 34 mln zł i średnim przychodzie 106 zł z egzemplarza, gra może zwrócić się już po sprzedaży około 320 tys. sztuk. Jednak jako margines bezpieczeństwa dodaję do tego 25%, a więc łącznie w optymistycznym scenariuszu spółka może opublikować informację o zwrocie kosztów już po 400 tysiącach egzemplarzy.."