Jeśli chcesz się podzielić tym artykułem z innymi, użyj załączonego linka lub kup licencję
http://sklep.pb.pl/offer/licencja . To pomoże nam w dostarczaniu Wam wartościowych treści. Regulamin korzystania z artykułów
http://pulsbiznesu.pb.pl/3980705,17768,regulamin-korzystania-z-artykulow-prasowychJapoński gigant e-commerce był inwestorem wiodącym w kolejnej rundzie finansowania fintechowej spółki z portfela MCI. Pomoże jej w ekspansji azjatyckiej.
Azimo, spółka zajmująca się transferami pieniężnymi z portfela MCI.TechVentures, zakończyła kolejną rundę finansowania w wysokości 15 mln USD. Inwestorem wiodącym był Rakuten Fintech Fund, założony przez największy japoński e-commerce.
- Azimo zbudowało bardzo silną pozycję na europejskim rynku transferów pieniężnych online, w tym transferów do Polski i rozpoczyna szerszą ekspansję w krajach azjatyckich, gdzie współpraca z Rakuten będzie dawała spółce unikalną przewagę - dodał Sylwester Janik, partner zarządzający funduszem MCI.TechVentures w grupie Private Equity Managers.
W rundzie finansowania uczestniczyli również obecni inwestorzy spółki - fundusz MCI.TechVentures oraz eVentures, Frog Capital, Greycroft i Accion.
Rakuten Fintech Fund ma 100 mln USD na przejęcia firm z sektora fintech. To element strategii rozwoju japońskiego Rakuten, który jest jedną z największych spółek technologicznych na świecie. Firma o kapitalizacji rynkowej 15,8 mld USD konkuruje z amerykańskim Amazonem, choć oczywiście najsilniejsza jest na rynkach azjatyckich.
Azimo, założona w 2012 roku, odróżnia się od większych fintechowych przedsięwzięć typu TransferWise czy WorldRemit grupą docelową – koncentruje się na transferach międzynarodowych dla migrantów ekonomicznych. Na razie skupiło się na 70 milionach migrantów mieszkających w Europie, oferuje usługę transferów pieniężnych do ponad 190 państw w 80 różnych walutach. Teraz chce rozwinąć transfery na rynku azjatyckim, na którym jest już obecne – ponad 30 proc. przekazów pieniężnych jest wysyłane do odbiorców w tym regionie. Dzięki nowej rundzie finansowania, spółka będzie mogła zaproponować również usługę wysyłki z państw azjatyckich.
- Rakuten jako właściciel spółki Viber, mającej 230 milionów aktywnych użytkowników, jest także znaczącym graczem na rynku komunikatorów i mediów społecznościowych. Współpraca z Rakuten przyśpieszy naszą ekspansję w Azji, oraz pozwoli nam na głębszą integracje naszej usługi w mediach społecznościowych, co jest jednym z naszych celów strategicznych - powiedział Michael Kent, prezes oraz założyciel Azimo.
Obecnie, 3/4 transakcji w Azji odbywa się w formie tradycyjnej, tj. fizycznie w oddziałach banków lub firm specjalizujących się w przekazach pieniężnych, przy czym koszt realizacji takiej usługi stanowi często 5-8 proc. wartości transakcji. Koszt usługi transferu w Azimo, realizowanego bezpośrednio poprzez aplikację mobilną jest znacząco niższy i wynosi ok. 2 proc.
Jak pisze spółka w komunikacie, Azja to rynek o ogromnym potencjale dla transferów pieniężnych oferowanych przez Azimo: 7 z 10 krajów świata o najwyższej wartości przesyłanych do nich środków to właśnie państwa azjatyckie, a 60 milionów obywateli tych krajów mieszkających za granicą przesyła rocznie 250 miliardów USD. Azja jest regionem o bardzo szybkiej adopcji nowych technologii – przejawiająca się np. jednym z najwyższych wskaźników nasycenia smartfonami na mieszkańca.
Czytaj więcej na
http://www.pb.pl/4432319,36512,japonski-rakuten-wsparl-azimo?utm_source=copyPaste&utm_medium=referral&utm_campaign=Firefox