Portfel zamówień na produkowane przez Newag pociągi Impuls opiewa na kilkadziesiąt sztuk
24.02.2017, Warszawa (PAP) - Newag szacuje, że portfel zamówień na produkowane przez spółkę pociągi elektryczne Impuls opiewa obecnie na kilkadziesiąt sztuk - poinformował PAP prezes Newagu Zbigniew Konieczek.Według prezesa w trakcie realizacji są kontrakty na 5-członową wersję dla woj. dolnośląskiego, 3- i 4-członową wersję dla woj. zachodniopomorskiego, a także kontrakt dla Przewozów Regionalnych. W przyszłym tygodniu spółka podpisze umowę na dostawę pociągów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej."Oprócz tego rozmawiamy o opcji dokupu kolejnych 10 pociągów przez przewoźnika z Bari, a w maju będziemy gotowi do przeprowadzenia audytu Deutsche Bahn. Po tym audycie, mam nadzieję, że wypadnie on pozytywnie, będziemy gotowi zmierzyć się z bardzo trudnym, niemieckim rynkiem" - zapowiedział Konieczek.Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie pierwszym przewoźnikiem, który otrzyma pociągi nowej generacji Impuls II."Zdobyte doświadczenia na pierwszym, drugim, dziesiątym, dwudziestym pojeździe pozwalały nam na to, aby był on cały ulepszany. W tej chwili doszliśmy już do wniosku, że pora zastanowić się nad Impulsem II" - zapowiedział szef Newagu.Prace nad nowym pojazdem już się rozpoczęły - na tory wyjedzie on w przyszłym roku. Konstrukcja pojazdu będzie oparta na poprzedniku, ale zyska on wiele "nowoczesnych rozwiązań ułatwiających życie i przewoźnikom, i pasażerom".Jak poinformował prezes, Impulsy są podstawowym biznesem Newagu; w tym roku dadzą one spółce 70-75 proc. wszystkich przychodów. Pociąg, jak mówi Konieczek, w 75 proc. korzysta z polskich komponentów, w tym całego układu elektroenergetycznego.Pierwsze Elektryczne Zespoły Trakcyjne (EZT) Impuls zostały wyprodukowane przez Newag w 2008 r. na zamówienie Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) - wciąż jeżdżą po torach. Obecnie nowosądecka firma wytwarza te pociągi w pięciu odmianach, składających się z od dwóch do sześciu członów.Niskopodłogowe pojazdy z jednoprzestrzennym wnętrzem wyposażone są m.in. w pełny monitoring, klimatyzację, system informacji pasażerskiej. Wnętrze zostało przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Prędkość eksploatacyjna Impulsów wynosi 160 km/h. (PAP)