Autorzy badania zwrócili uwagę, że pomimo zachęt i prawnych regulacji, mających skierować biznes na drogę do zielonej transformacji i zrównoważonego rozwoju, polscy przedsiębiorcy ograniczyli zainteresowanie pojazdami z napędem elektrycznym. "Takie auta na podstawie danych z badania +Portfele Polaków pod lupą+ planuje w tym roku kupić 6 proc. ankietowanych, podczas gdy przed rokiem było ich 18 proc." - wskazali.
Jako najczęstsze przyczyny niechęci do zakupu aut elektrycznych, respondenci wskazali zbyt mała liczba stacji ładowania pojazdów, zbyt mały zasięg aut oraz ich zbyt wysoką cenę (wszystkie odpowiedzi wskazało 66 proc. ankietowanych). Dla 38 proc. badanych skłaniająca do zakupu samochodu elektrycznego byłaby niższa cena pojazdu, większy zasięg pojazdów przekonałby 32 proc. badanych, a zwiększenie liczby stacji ładowania wpłynęłoby na decyzję 19 proc. ankietowanych firm.