Rok 2016 był dla Grupy bardzo udany , a w szczególności dla grupy porcelanowej. Popyt przewyższał zdecydowanie podaż. Grupa uzyskała możliwość większej sprzedaży i optymalnego wykorzystania potencjału produkcyjnego, co wykorzystała w stopniu optymalnym. Trend ten utrzymywał się praktycznie przez cały rok 2016, zarówno na rynku krajowym jak i na wielu rynkach zagranicznych. Przy sprzyjających dodatkowo kursach walut wysyłki exportowe były zdecydowanie bardziej rentowne niż w 2015r. Dodatkowo sytuacja ta pozwoliła uzyskać wiele zamówień długoterminowych pozwalających na planowanie polityki handlowej na 2017r. Na dobre wyniki wpłynęła ponadto :
- bardzo szeroka i atrakcyjna oferta ;
- pozyskanie nowych , dużych kontrahentów np. ALDI- Niemcy;
- przeprowadzenie podwyżek cen na rynku krajowym i na rynkach zagranicznych;
- dywersyfikacja rynków i utrzymanie dużej bazy klientów;
- uruchomienie sklepów sprzedaży detalicznej w PFP „ Ćmielów i Chodzież”;
- korzystny parytet EUR/USD – zakupy w Europie, bardziej atrakcyjne kosztowo;
- zmniejszenie znacznie zapasów wyrobów magazynowych , wykorzystując sprzyjającą koniunkturę na rynku.