Restrukturyzacja rynku IT w tym gaming-owego była nieunikniona ( przyrost absolwentów IT ).
Proces zdynamizowało upowszechnienie AI, przyspieszając dziesiątkowanie szeregi programistów na świecie.
Pozornie, dla inwestorów wydaje się to klęską ale może być odwrotnie. Topowe zarobki programistów zostaną zredukowane ok. 50 % a i tak będą względnie hojne. Wszyscy, zwłaszcza pozostali na tym skorzystają, bo koszty firm zmaleją ponad te 50%.
Mniejsze firmy- tu- gaming-owe zasilą składy doświadczonymi programistami za niższe ich wymagania finansowe.
Za chwile okaże się, że PCF to taka perła gpw, bo restrukturyzacja poprzez redukcję najdroższych stanowisk pracy, wywinduje jej bilans finansowy..
ps.
VFA / vrfabic też z kursem na dnie historycznym a ta mała firma zakorzeniona jest w bogatej części Azji a jej kontrakty stale są tam odnawiane-przedłużane.
W porównaniu do pierwszego kwartału 2024 roku, wynik finansowy i sytuacja majątkowa Emitenta uległy
znaczącej poprawie w pierwszym kwartale 2025 roku. Zysk netto wzrósł z -213 781,35 zł do 671 561,72 zł, co
stanowi wzrost o około 417%. Łączne aktywa zwiększyły się z 9 916 784,27 zł do 14 512 602,16 zł, czyli o około
46,2%. W szczególności warto zwrócić uwagę na aktywa obrotowe, które wzrosły z 6 874 761,58 zł do 11 304
130,46 zł, co daje wzrost o około 64,4%, głównie dzięki zwiększeniu należności krótkoterminowych (+48,7%) oraz
inwestycji krótkoterminowych (+89,8%). Kapitał własny znacząco się powiększył z 6 802 787,25 zł do 10 016
421,42 zł, czyli o około 47,2%. Zobowiązania krótkoterminowe wzrosły z 3 113 997,02 zł do 4 481 180,74 zł, co
jest wzrostem o około 43,9%. Przychody ze sprzedaży wzrosły z 1 337,34 zł do 1 001 160,90 zł.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/VRFABRIC-Raport-okresowy-Spolki-za-I-kwartal-2025r-8942045.html