Parkiet, 5.06.2015 r.
"Zanosi się, że wynik netto za I półrocze 2015 będzie na podobnym poziomie jak za cały ubiegły rok - mówi Michał Wójcik, prezes Bytomia. W całym 2014 r. odzieżowa spółka wypracowała 5,3 min zł zysku netto. Poprawa wobec I półrocza 2014 r. może być więc ogromna, bo wtedy Bytom zarobił netto 1,1 min zł.
Prezes dobrze ocenia wyniki w maju, kiedy przychody ze sprzedaży detalicznej wzrosły aż o 42 proc., do 11,7 min zł. W prawie takim samym tempie zwiększyła się detaliczna marża brutto (o 41 proc.), do 6,8 min zł (w ujęciu procentowym nieznacznie zmniejszyła się do 58,3 z 58,6 proc.). Sprzedaż porównywalna wzrosła o 22 proc., tak samo jak sprzedaż na mkw. (do 1339 zł). - W maju sieć detaliczna wygenerowała rekordowy wynik operacyjny w wysokości około 3,2 min zł - zaznacza Wójcik.
Marcin Stebakow, dyrektor działu analiz w DM BPS, informacje o majowych zwyżkach ocenia pozytywnie, tym bardziej że ubiegłoroczna baza jest już dość wysoka. - Skonsolidowana sprzedaż Bytomia w samym II kwartale 2015 r. zwiększyła się o 35 proc., do 21,8 min zł, przyjednoczesnym wzroście marży brutto do 58,4 z 57,4 proc. - dodaje.
Od początku roku sprzedaż detaliczna Bytomia wzrosła o 36 proc., do 45,1 min zł. Wartościowo detaliczna marża brutto zwiększyła się o 39 proc., do 24,8 min zł (do 55,1 z 53,8 proc.). Pytanie brzmi, czy uda się utrzymać tempo zwyżek w kolejnych miesiącach. Odpowiedzią na to pytanie jest planowany wzrost powierzchni.
- Teraz mamy 85 sklepów o powierzchni 8700 mkw. i uważam, że dojście do 10 000 mkw. na koniec roku jest w zakresie naszych możliwości. Do listopada powstanie jeszcze 11 sklepów i kilka, o dużym potencjale wzrostu sprzedaży, zostanie powiększonych - mówi Wójcik. Ale wzrost obrotów ma napędzić także rosnąca sprzedaż porównywalna. - Za cztery ostatnie miesiące mieliśmy dynamikę wzrostu sprzedaży na mkw. 16 proc. r./r. Maj przy dynamice 22 proc. dodatkowo poprawił ten wskaźnik. To pokazuje, że możemy dalej poprawiać efektywność sprzedaży. Jesteśmy dobrze przygotowani na najbliższe miesiące. Na sezon jesienno- -zimowy towar jest w produkcji i na pewno będzie to kolekcja jeszcze lepiej dopasowana do naszego klienta - przekonuje prezes."
To jak?! Czas sprzedawać, chyba nie?:-p