https://motoryzacja.wnp.pl/notowania-ursusa-wystrzelily-po-wygraniu-gigantycznego-przetargu,340159_1_0_0.html
Ale, co ciekawe, w ciągu grudnia 2018 i stycznia 2019 obrócono pakietem 50 mln akcji!!! A jest ich w ogóle 64 mln.
A u nas .... He he, warzywniak, i zero zainteresowania firmą. Dlaczego? Nie wiem, może dlatego, że akcje w 90% już są zaparkowane gdzie trzeba, a może Newag jest z rządzącymi w konflikcie i strategicznie to firma do dooopy.
Ale Newag też poinformował o możliwości powrotu do ponownego przeglądu opcji strategicznych
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Newag-moze-rozpoczac-kolejny-przeglad-opcji-strategicznych-w-przyszlosci-7629776.html
a następnie postanowił zakończyć prace rozwojowe nad lokomotywą 4-osiową i wykonał coś z pozoru mało istotnego (kwotowo) zdarzenie Otóż NEWAG zwrócił kasę do NCBiR-u.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/NEWAG-S-A-Podjecie-decyzji-dotyczacej-prac-rozwojowych-7633792.html
URSUS ma dostać 3 miliardy a NEWAG oddaje miliony.
I tu może być coś na rzeczy. Zarząd stwierdził, że chce się skupić na projekcie Dragon 2. Pytanie, czy na wzór URSUSA złożono inny wniosek do NCBiR-u w tej sprawie wraz z opcją przetargową dostawy np. 100 lokomotyw dla PKP Cargo i innych ORLENO-LOTOSÓW? To do 2023 akurat po 20 rocznie - tyle ile firma chce standardowo produkować, bez konieczności uruchamiania dodatkowych mocy produkcyjnych. Kwota też zbliżona do wygranej URSUSA - bo około 2-2,5 mld zł. W przypadku Newagu to około 40% rocznego backlogu. Byłaby to całkiem rozsądna kroplówka stabilizująca życie przez 5 lat.
Skoro URSUS potrafił wykasować nawet rządowego Autosana i zgarnąć taki kontrakt, to jaki problem?
Co potrafi NEWAG poza staniem w miejscu? Może pora aby P. Jakubas odsprzedał pakiet akcji, to się coś zmieni? A jak nie, to niech chociaż jego Zarząd pokaże finansowe wyniki rozwoju. Bo od lat, nasz polski lider prędkości (Impuls 225 km/h) giełdowo stoi w miejscu, kiedy nawet ofermy rosną.