Wzrost sprzedaży samochodów użytkowych Volkswagena w pierwszych miesiącach 2010 r.
06.05.2010
Wzrost sprzedaży samochodów użytkowych Volkswagena w pierwszych miesiącach 2010 r.
• Marka Volkswagen Samochody Użytkowe w 2009 roku była po raz kolejny liderem rynku w Europie
• W pierwszym kwartale 2010 sprzedaż na świecie wzrosła o 13,7 procent, w Europie o 8,9 procent.
Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała w pierwszym kwartale bieżącego roku wzrost sprzedaży. Na globalnym rynku klientów znalazło 88.900 lekkich samochodów użytkowych. Wartość ta odpowiada przyrostowi o 13,7 procent w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego (1. kw. 2009: 78.200 pojazdów).
„Odczuwalna jest poprawa koniunktury na samochody użytkowe, która w 2009 roku szczególnie w Europie się pogorszyła. Nasze innowacyjne, lekkie samochody użytkowe spotykają się z bardzo dużym zainteresowaniem rynku, a ożywienie gospodarki dodatkowo zwiększa popyt” – wyjaśnia Harald Schomburg, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu marki Volkswagen Samochody Użytkowe.
W Europie Zachodniej w okresie od stycznia do marca 2010 roku sprzedaż wzrosła o 8,9 procent, do 53.600 aut (1. kw. 2009: 49.200 samochodów). Największym rynkiem marki, mimo braku ożywienia były Niemcy, gdzie nabywców znalazło 24.150 samochodów (1. kw. 2009: 24.900 szt. – 2,9 procent). Na innych dużych rynkach europejskich, na których sprzedaż lekkich samochodów dostawczych w 2009 roku znacznie spadła w wyniku światowego kryzysu gospodarczego, produkty marki Volkswagen Samochody Użytkowe w pierwszych trzech miesiącach 2010 roku, w wielu przypadkach zanotowały zdecydowany wzrost sprzedaży. W Wielkiej Brytanii sprzedaż wzrosła o 52,3 procent, we Francji o 28,7 procent, a w Hiszpanii o 33,3 procent.