Newag przekazał PKP Intercity kolejne lokomotywy Griffin o numerach EU160-080 i EU160-081. Oznacza to, że przewoźnik dysponuje już 80 pojazdami tej serii.
To jednak nie koniec dostaw. W Nowym Sączu trwa produkcja kolejnych pojazdów. Zgodnie z podpisanymi umowami, do końca roku Newag dostarczy wszystkie zamówione lokomotywy. Finalnie PKP Intercity będzie właścicielem aż 96 lokomotyw E4DCU.
Obecne dostawy są realizowane w ramach umowy na dostawę 46 lokomotyw.
Lokomotywy EU160 Griffin mogą poruszać się z prędkością do 160 km/h i są wyposażone w system bezpieczeństwa ETCS poziomu drugiego (L2), diagnostykę pokładową, system przeciwpożarowy, system monitoringu, systemy sterowania drzwiami składu wagonowego, system lokalizacji GPS oraz system łączności pokład–ziemia.
Z początkiem 2026 roku PKP Intercity zacznie odbierać lokomotywy EU200, zamówione w nowosądeckim Newagu w ramach kontraktu na dostawę 63 wielosystemowych pojazdów. Umowa zawiera opcję na kolejne 32 lokomotywy.